Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Yardımcıları:
Dersin Amacı:
Dersin amacı modern ve güncel sanat felsefesine giriş sağlamaktır. Ders 19. Yüzyıl’dan günümüze sanat felsefesinin gelişimini inceler, bu düşünce akımlarından beslenen modern ve güncel sanat pratikleri ile ilişkilendirilir.
Dersin İçeriği:
Ders 19. Yüzyıl’dan günümüze sanat felsefesinin gelişimini inceler, bu düşünce akımlarından beslenen modern ve güncel sanat pratikleri ile ilişkilendirilir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İncelenen dönemlerdeki estetik değerler ve sanata yönelik düşünsel yaklaşımlar; bunları ortaya çıkaran süreçler hakkında bilgi sahibidir. | 1,2,9 | 1,2,3 | A,C |
2) Rönesans, Barok, Aydınlanma dönemi ve Modern sanatın doğuş döneminin temel üslupsal özellikleri; adı geçen dönemlerdeki estetik değerler ve sanata yönelik düşünsel yaklaşımlar; bunları ortaya çıkaran süreçler hakkında bilgi sahibidir. | 1,2,11 | 1,2,3 | A |
3) Söz konusu döneme ait belli başlı düşünürleri tanır. | 2,4,11 | 1,2,3 | A |
4) Edindiği bilgileri plastik sanatlar ve edebiyat alanındaki örnekler üzerinde tartışabilir. | 2 | 1,2,3 | A |
5) Söz konusu dönemlerin estetik ve sanata ilişkin yaklaşımlarıyla günümüzün yaklaşımları arasındaki farklılıklara ve bunların nedenlerine ilişkin sorular üretmiş olacaktır. | 2,4,11 | 1,2,3 | A |
6) Felsefi düşünme yöntemini hayatının başka alanlarında da uygulayabilmesi beklenir. | 2,4 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Konular | Ön Hazırlık | |
Derse ve ders içeriğine giriş | ||
19. YY ( Modern Sanatın Doğuşu) | ||
20. YY 1 (Modern Sanatın Yükselişi) | ||
20. YY 2 (Modern Sanatın Bitişi) | ||
20. YY 3 ( Postmoderizm) | ||
20. YY 4 (1990- Çağdaş Sanat) | ||
21. YY ( Güncel Sanatın Alanı) | ||
Midterm | ||
Katılımcı Sanat ve Estetik, İlişkisel Estetik | ||
Politik Sanat ve Estetik | ||
Dijital Sanat Estetiği | ||
Net Art Estetiği | ||
Retro Estetik | ||
Pop ve Medya |
Kaynaklar
Ders Notu | Ders notları her dersin sonunda öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. | ||||||||||||||||
Temel Kaynaklar |
|
||||||||||||||||
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinler arası bir bakış açısına sahip olup, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibidir. | x | |||||
2 | Görsel Sanatlar ve Sahne Sanatları alanlarında akım, sanatçılar, üslupları, kullanılan malzemeler; konu ve teknik özellikler hakkında bilgi sahibidir. | x | |||||
3 | Kültür sektörünün oyuncuları hakkında bilgi sahibidir. | x | |||||
4 | Sanat , sanat yapıtı, sanatçı, izleyici, eleştirmen ve koleksiyoner arasındaki ilişkiyi tanımlar ve yürütür. | x | |||||
5 | İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimi ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
6 | Takım çalışmasının bilincindedir ve Sanat kurumlarında sanat yöneticiliği, küratörlük ve diğer organizasyonel konumlarda aktif görev alır. | X | |||||
7 | Sanat kurumlarında çalışanların (galeri, müze, sanat kurumları ve festival organizasyonlarında çalışanlar) görevlerini ve karşılaşabilecekleri sorunlarla ilgili bilgi sahibidir. Yönetici olarak onların arasındaki ilişkiler konusunda kilit öneme sahiptir. | X | |||||
8 | Yerel ve uluslararası platformlarda üretilen ve sergilenen yapıtları takip eder. Yeniliklere açıktır ve bunları kendi alan ve projelerine uyarlayabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunlara ihtiyaç duyulan güncel çözümleri getirme konusunda bilgi sahibidir. | x | |||||
10 | Zaman ve mekan bağlamında yeni projeler oluşturabilecek niteliktedir. Kolektif olarak planlama ve uygulama yaparak somut çıktılar elde eder. | X | |||||
11 | Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir ve bunları kültürel ve ekonomik anlamda yapılandırır. | X | |||||
12 | Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
13 | Araştırma yöntemleri, belgeleme ve arşivleme açısından bilgi sahibidir. | x | |||||
14 | Kültür endüstirisi alanında yazılı kontrat ve anlaşmaların şekli, içeriği ve hukuki yaptırımları konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
15 | Telif hakları, satış gelirleri, bütçe ve bütçe açığı hesaplama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
2