Bu derste öğrenciler kamusal alan kavramının tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olurlar. Kamusal alandaki devletin kültür politikaları üzerine bilgi sahibi olurlar. Bu alanlarda gerçekleştirilmiş sanat ve kültür projelerini sanatçı, kurum, küratör ve izleyici denklemi üzerine fikir sahibidirler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Kamusal alan tanımı hakkında bilgi sahibidir. | 1,2,4,9 | 1, 2, 3 | A |
2) Kamusal alanın tarihçesi hakkında bilgi sahibidir. | 1,4,9,11 | 1,2, 3 | A |
3) Kamusal alandaki kurum, sanatçı, küratör ve izleyici dinamiği hakkında bilgi sahibidir. | 1,4, 9 | 1,2, 3 | A |
4) Kamusal alanda gerçekleştirilmiş sanat ve kültür projeleri hakkında bilgi sahibidir. | 9, 11 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kamusal Alanın Tarihçesi | |
2 | Kamusal Alanın Tanımı | |
3 | Habermas’ın Kamusal Alan Yaklaşımı | |
4 | Günümüzde Kamusal Alan | |
5 | Türkiye’de Kamusal Alan | |
6 | Yurtdışında Kamusal Alan | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Türkiye’de Kamusal Alanda Devlet Kültür Politikaları | |
9 | Kamusal Alan Projelerinde Sanatçı – Belediye (Devlet) İlişkisi | |
10 | Kamusal Alanda Sanatçı, Kurum, Küratör, İzleyici ve Devlet İlişkisi | |
11 | Kamusal Alanda Proje Gerçekleştirmenin Aşamaları | |
12 | Kamusal Alandaki Sanat ve Kültür Projelerinden Örnekler | |
13 | Kamusal Alandaki Sanat ve Kültür Projelerinden Örnekler | |
14 | Kamusal Alandaki Sanat ve Kültür Projelerinden Örnekler |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1. Özbek M. (2015), Kamusal Alan, Hil Yayınları
2.Madžoski V. (2016), Küratörlük Koruma ve Kapatmanın Diyalektiği, Koç Üniversitesi Yayınları 3. Habermas J., (2018), Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yayınları 4. Graf M., (2013), Istanbul Biennale, Berlin, Kulturverlag Kadmos Berlin. 5. Berman M., (2017), Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, İletişim Yayınları 6. Berman M., (2009), Marksizmle Maceram, İletişim Yayınları. 7. Dacheux E., (2012) Kamusal Alan, Ayrıntı Yayınları. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Ödev |
Sınavlar | Ara sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinler arası bir bakış açısına sahip olup, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibidir. | x | |||||
2 | Görsel Sanatlar ve Sahne Sanatları alanlarında akım, sanatçılar, üslupları, kullanılan malzemeler; konu ve teknik özellikler hakkında bilgi sahibidir. | x | |||||
3 | Kültür sektörünün oyuncuları hakkında bilgi sahibidir. | x | |||||
4 | Sanat , sanat yapıtı, sanatçı, izleyici, eleştirmen ve koleksiyoner arasındaki ilişkiyi tanımlar ve yürütür. | x | |||||
5 | İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimi ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
6 | Takım çalışmasının bilincindedir ve Sanat kurumlarında sanat yöneticiliği, küratörlük ve diğer organizasyonel konumlarda aktif görev alır. | X | |||||
7 | Sanat kurumlarında çalışanların (galeri, müze, sanat kurumları ve festival organizasyonlarında çalışanlar) görevlerini ve karşılaşabilecekleri sorunlarla ilgili bilgi sahibidir. Yönetici olarak onların arasındaki ilişkiler konusunda kilit öneme sahiptir. | X | |||||
8 | Yerel ve uluslararası platformlarda üretilen ve sergilenen yapıtları takip eder. Yeniliklere açıktır ve bunları kendi alan ve projelerine uyarlayabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunlara ihtiyaç duyulan güncel çözümleri getirme konusunda bilgi sahibidir. | x | |||||
10 | Zaman ve mekan bağlamında yeni projeler oluşturabilecek niteliktedir. Kolektif olarak planlama ve uygulama yaparak somut çıktılar elde eder. | X | |||||
11 | Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir ve bunları kültürel ve ekonomik anlamda yapılandırır. | X | |||||
12 | Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
13 | Araştırma yöntemleri, belgeleme ve arşivleme açısından bilgi sahibidir. | x | |||||
14 | Kültür endüstirisi alanında yazılı kontrat ve anlaşmaların şekli, içeriği ve hukuki yaptırımları konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
15 | Telif hakları, satış gelirleri, bütçe ve bütçe açığı hesaplama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |