Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Yardımcıları:
Dersin Amacı:
Sanatın ve sanat tarihinin temel kavramlarını öğretmek, tarihsel süreç içinde Sanat Tarihi I dersinin devamı olarak, 19. Yüzyıldan 1970’lere kadar sanatın gelişimine odaklanarak, kronolojik olarak dönemlere göre sanat eserlerini, eserlerin yapıldığı dönemlerin sosyal yapısını ve eserlerin özelliklerini ve sanat tarihi terminolojisini öğretmek.
Dersin İçeriği:
Teorik metinler ve önemli sanatçıların tartışılmasının yanı sıra Modern Sanat’tan Savaş Sonrası Sanata, sanatın gelişimini etkileyen çeşitli akımlar ve görseller ile analiz edilecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1- Görsel malzemelerle anlatım, 2-soru ve cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Sanatın nasıl ortaya çıktığını,temellerini,tarihsel olayları, bilimsel ve kültürel eğilimlerle bağlantılı olarak öğrenir | 2,4,9 | 1, 2, | A,B |
2) Sanat tarihi içinde öncülük yapmış ve önemli yeri olan sanatçıları, sanat yapıtlarını malzeme ve teknikleri tanır. | 1,2,3 | 1,2, | A,B |
3) Araştırma ve analiz yöntemlerini öğrenir | 1,2,13 | 1,2, | A,B |
4) Sanat Eserlerinin oluşum kaynaklarını dinsel,sosyal,ekonomik açıdan değerlendirir | 1,2,4 | 1,2, | A,B |
5) Sanat tarihi terminolojisini öğrenir | 2,4,9, | 1,2, | A,B |
6) Görsel okur yazarlık ve yorumlama yeteneği kazanır. | 2,9 | 1,2, | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş
|
|
2 | Romantizm | |
3 | Realizm | |
4 | Empresyonizm | |
5 | Post Empresyonizm: Kübizm ve Primitivizm | |
6 | Post Empresyonizm: Ekspresyonizm | |
7 | Post Empresyonizm: Sembolizm ve Fovizm | |
8 | Ara sınav | |
9 | Fütürizm | |
10 | Soyut Sanatın Öncüleri | |
11 | Konstrüktivizm/ Bauhaus | |
12 | Gerçeküstücülük | |
13 | Soyut Dışavurumculuk ve Taşizm | |
14 | Pop ve Minimalizm |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi yay. 2005,
Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, 2014 E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 2006 Eleanor Heartney, Sanat&Bugün, Akbank Yayınları, 2012
|
|
Robert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi kitabevi,İstanbul,1982
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinler arası bir bakış açısına sahip olup, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibidir. | x | |||||
2 | Görsel Sanatlar ve Sahne Sanatları alanlarında akım, sanatçılar, üslupları, kullanılan malzemeler; konu ve teknik özellikler hakkında bilgi sahibidir. | x | |||||
3 | Kültür sektörünün oyuncuları hakkında bilgi sahibidir. | x | |||||
4 | Sanat , sanat yapıtı, sanatçı, izleyici, eleştirmen ve koleksiyoner arasındaki ilişkiyi tanımlar ve yürütür. | x | |||||
5 | İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimi ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
6 | Takım çalışmasının bilincindedir ve Sanat kurumlarında sanat yöneticiliği, küratörlük ve diğer organizasyonel konumlarda aktif görev alır. | X | |||||
7 | Sanat kurumlarında çalışanların (galeri, müze, sanat kurumları ve festival organizasyonlarında çalışanlar) görevlerini ve karşılaşabilecekleri sorunlarla ilgili bilgi sahibidir. Yönetici olarak onların arasındaki ilişkiler konusunda kilit öneme sahiptir. | X | |||||
8 | Yerel ve uluslararası platformlarda üretilen ve sergilenen yapıtları takip eder. Yeniliklere açıktır ve bunları kendi alan ve projelerine uyarlayabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunlara ihtiyaç duyulan güncel çözümleri getirme konusunda bilgi sahibidir. | x | |||||
10 | Zaman ve mekan bağlamında yeni projeler oluşturabilecek niteliktedir. Kolektif olarak planlama ve uygulama yaparak somut çıktılar elde eder. | X | |||||
11 | Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir ve bunları kültürel ve ekonomik anlamda yapılandırır. | X | |||||
12 | Tanıtım ve halklailişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
13 | Araştırma yöntemleri, belgeleme ve arşivleme açısından bilgi sahibidir. | x | |||||
14 | Kültür endüstirisi alanında yazılı kontrat ve anlaşmaların şekli, içeriği ve hukuki yaptırımları konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
15 | Telif hakları, satış gelirleri, bütçe ve bütçe açığı hesaplama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
1