Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders, öğrencileri sanat kültür kurumlarında, kültür ve sanat etkinliklerinde alanda çalışan çeşitli uzmanlar ile kuracakları iletişim stratejileri hakkında bilgi sahibi yapmayı amaçlar.
Dersin İçeriği:
Kültür ve sanat kurumlarında çalışan tüm rollerdeki uzmanlar ile kurulacak olan iletişim modelleri tartışılır. Kurumların güncel durumları ve işleyişi üzerinden oluşan sorunlar değerlendirilerek en uygun iletişim stratejisi ile problemin aktarımının ve çözümünün gerçekleştirilmesi hedeflenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İletişim kavramını tanımlama. | 9, 10 | 1,2,7 | A,B |
2) Temel iletişim modellerini analiz ederek karşılaştırma. | 9, 10 | 1,2,6,7,9 | A,B |
3) İletişimin önemini kavramak. | 9, 10 | 1,2,7 | A,B |
4) İletişim türlerini tanıma. | 9, 10 | 1,2,6,7 | A,B |
5) İletişim türlerini karşılaştırma. | 9, 10 | 1,2,6,7,9 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | İletişim Sürecine Giriş ve İletişim Boyutları: Temel kavramlar, İçe dönük İletişim, kişilerarası iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi | |
3 | Bir Süreç Olarak İletişim: Mesajlar ve işlevleri | |
4 | İletişimde Anlam Yaratma Süreci: Kodlar ve göstergeler | |
5 | İletişim Sürecini Çözümlemek: İletişim modelleri | |
6 | Kişilerarası İletişim 1: Kişilerarası iletişimin temel formları | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kişilerarası İletişim 2: Sözlü ve sözlü olmayan iletişim | |
9 | Grup İletişimi: Grup kavramı, grup türleri, grup aidiyeti | |
10 | Örgütsel İletişim: Örgütlerin ayırt edici özellikleri, örgütiçi iletişim süreçleri | |
11 | Örgüt Kültürü ve İlgili Yaklaşımlar | |
12 | Organizasyonlarda Stres ve Stres Yönetim | |
13 | Organizasyonlarda Çatışma ve Çatışma Yönetimi | |
14 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Dimbleby, R., Burton, G.(2007). More Than Words: An Introduction to Communication (4th ed.), London: Routledge. |
Diğer Kaynaklar |
-Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Arıkan Yayınevi (2007)
-Özkalp, Enver, Kırel, Çiğdem, Örgütsel Davranış, Eskişehir (2005) -Paksoy, Mahmut, Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul (2002) -Erdoğan, İlhan, Örgütsel Davranış, İstanbul (2008) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Katılım | 20 | |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinlerarası bir bakışaçısına sahip olup, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibidir. | x | |||||
2 | Görsel Sanatlar ve Sahne Sanatları alanlarında akım, sanatçılar, üslupları, kullanılan malzemeler; konu ve teknik özellikler hakkında bilgi sahibidir. | x | |||||
3 | Kültür sektörünün oyuncuları hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Sanat , sanat yapıtı, sanatçı, izleyici, eleştirmen ve koleksiyoner arasındaki ilişkiyi tanımlar ve yürütür. | x | |||||
5 | İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimi ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
6 | Takım çalışmasının bilincindedir ve Sanat kurumlarında sanat yöneticiliği, küratörlük ve diğer organizasyonel konumlarda aktif görev alır. | x | |||||
7 | Sanat kurumlarında çalışanların (galeri, müze, sanat kurumları ve festival organizasyonlarında çalışanlar) görevlerini ve karşılaşabilecekleri sorunlarla ilgili bilgi sahibidir. Yönetici olarak onların arasındaki ilişkiler konusunda kilit öneme sahiptir. | x | |||||
8 | Yerel ve uluslararası platformlarda üretilen ve sergilenen yapıtları takip eder.Yeniliklere açıktır ve bunları kendi alan ve projelerine uyarlayabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunlara ihtiyaç duyulan güncel çözümleri getirme konusunda bilgi sahibidir. | x | |||||
10 | Zaman ve mekan bağlamında yeni projeler oluşturabilecek niteliktedir. Kolektif olarak planlama ve uygulama yaparak somut çıktılar elde eder. | x | |||||
11 | Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir ve bunları kültürel ve ekonomik anlamda yapılandırır. | X | |||||
12 | Tanıtım ve halklailişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır. | x | |||||
13 | Araştırma yöntemleri, belgeleme ve arşivleme açısından bilgi sahibidir. | x | |||||
14 | Kültür endüstirisi alanında yazılı kontrat ve anlaşmaların şekli, içeriği ve hukuki yaptırımları konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
15 | Telif hakları, satış gelirleri, bütçe ve bütçe açığı hesaplama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sunum | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri