Ders, kronolojik ve eksiksiz bir değerlendirme sunmak yerine, halen çağdaş sanat pratiği ve eleştirisini şekillendirmeye devam eden eleştirel ve bağlamsal çerçevenin oluşmasına neden olmuş temel tarihsel anları inceleyecektir. Soğuk Savaş döneminde Amerika’da New York Modern Sanat Müzesi’nin hegemonik rolü ve Greenberg’in formalist modernizm anlayışına odaklanarak başlayacak olan ders, ardından minimalist ve kavramsal eğilimlerin tartışması ve 1970’ler ve 1980’lerdeki alternatif sanat hareketleriyle devam edecektir. Daha sonra “sanatın sonu” iddialarına değinerek bu tartışmayı postkoloniyalizm ve küreleşme ile daha da yoğunlaşan sanatın Batı-merkezciliği tartışmalarına bağlayacaktır. Son olarak ders, çağdaş sanatın küresel bir sanat oluşuna vurgu yaparak küresel sanat diskurunu belirleyen temel sergi formatları olarak bienalleri tartışmaya açacaktır.