Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencinin, yapacağı tasarımları, bilgisayar ortamında uygun programları bir araç olarak kullanarak gerçekleştirmesi.
Dersin İçeriği:
Adobe Photoshop programının ileri seviyede nasıl kullanılacağı öğretilir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İleri seviyede, fotoğrafta renk, ışık, kontrastlık değerlerini düzenler. | 2,7,12 | 1 | A,C |
2) İleri düzeyde, fotoğraf düzeltme, temizleme ve iyileştirme araçlarını kullanır. | 2,7,12 | 1 | A,C |
3) İleri seviyede fırça kullanma ve özel fırça üretim tekniklerini bilir. | 2,7,12 | 1 | A,C |
4) Pen aracı, vektörler, path kullanımı tekniklerini bilir. | 2,7,12 | 1 | A,C |
5) Yüksek kalitede dokuman oluşturma, sonlandırma, paylaşma ve farklı formatlara dönüştürme yöntemlerini bilir. | 2,7,12 | 1 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İleri Photoshop eğitimi hakkında genel bilgilendirme, dersin işleyiş ve çalışma metodlarının açıklanması. | YOK |
2 | Photoshop programının çalışma prensiplerine hızlı geri bakış ve ileri seçim araçları ve teknikleri ile çalışma | YOK |
3 | İleri seviye fotografta renk, ışık, kontrast değerlerini düzenleme araçaları ile çalışma | YOK |
4 | İleri seviye aydınlatma, renklendirme tekniklerini kullanma ve şekil ve ebat değiştirme araçları ile çalışma | YOK |
5 | İleri seviye, fotoğraf düzeltme, temizleme ve iyileştirme araçları ile çalışma | VAR |
6 | Maskeleme tekniği ve katman düzenleme araçları ile çalışma | VAR |
7 | İleri seviye fırça kullanma ve özel fırça üretim teknikleri üzerinde çalışma | YOK |
8 | Ara Sınav | VAR |
9 | İleri seviye Pattern, doku düzenleme ve yüzey giydirme çalışmaları | YOK |
10 | Pen aracı ile çalışma, Vektörlerle çalışma, path kullanımı ve üretimi | YOK |
11 | Yazı, şekil, fotoğraf v.b. çoklu dökümanlarla kolaj ve kompozisyon çalışmaları ve düzenleme projeleri I | VAR |
12 | Yazı, şekil, fotoğraf v.b. çoklu dökümanlarla kolaj ve kompozisyon çalışmaları ve düzenleme projeleri II | YOK |
13 | Smart object ve Illustratör dökümanları ile çalışma | YOK |
14 | Yüksek kalite döküman oluşturma, sonlandırma, paylaşma ve farklı formatlara dönüştürme özellikleri üzerinde proje çalışması | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öğretim elemanının basılmamış ders notları |
Diğer Kaynaklar | Photoshop User Guide / Medyasoft / Osman Gürkan |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Adobe.com / User Guide |
Ödevler | 5 Ödev |
Sınavlar | 1 Ara sınav, 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 5 | %50 |
Toplam | 6 | %100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 6 | %50 |
Toplam | 7 | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | ||||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | ||||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | ||||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | x | |||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | x | |||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
3