Öneclikle; 1950’lerin sonlarıyla 1970’lerin başları arasında Batı’da öne çıkan özgürleşme hareketleri irdelenir. Sonrasında, lüks hazır giyim markalarının ne zaman erkek giyim piyasasına girdikleri, 70’lerde, 80’lerde, 90’larda ve 2000’lerde erkek giyiminde öne çıkan öncü ve aykırı stiller, metroseksüalite olgusu ve bunun konuya katkısı ve günümüz erkek giyimindeki ve moda fotoğrafındaki erkek imgesindeki androjen, kadınsı, homososyal ve homoerotik unsurlar örneklerle tespit edilir. Son olarak; erkek giyiminde bir tabu olarak etek konusu üzerinde durulur ve çağdaş erkek giyimindeki toplumsal cinsiyet olgusunun günümüzde ne gibi önermeler sunduğu, gelecekte cinsiyetsiz giyim bağlamında ne gibi önermeler sunabileceği üzerinden tartışmalar gerçekleştirilir.