Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı; türlü malzemeler, yöntemler ve teknikler kullanarak deneysel tekstil yüzeyi çalışmaları gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriği:
Karışık teknik tekstil tasarımı nedir? Geleneksel ve geleneksel olmayan yöntemler kullanarak, geleneksel olmayan materyallerle çalışmanın ilkeleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Deneyselemeden faydalanır | 1,2 | 1,3 | A,C |
2) Yeni teknikler öğrenir | 7 | 1,3 | A,C |
3) Fraklı materyaller ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur | 7 | 1,3 | A,C |
4) İlham alma kabiliyetini geliştirir | 15 | 1,3 | A,C |
5) 3 boyutlu tekstil yüzeylerin meydana getirilişi hakkında bilgi sahibi olur | 7 | 1,3 | A,C |
6) İlham aldığı fikitleri yorumlamayı öğrenir | 15 | 1,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fikirler nasıl oluşur? | YOK |
2 | Karışık teknik için ilhamlar | VAR |
3 | Materyaller ve yöntemler | VAR |
4 | Plastikle deneyleme (eritip yapıştırma) | VAR |
5 | Ronjan baskı, kumaş üzerine boyama teknikleri ve kumaş boyama | VAR |
6 | Yakma tekniğini deneyleme (katmanlar oluşturma) | VAR |
7 | Ara Sınav | VAR |
8 | Tekstil tasarımında kullanılan güncel teknikler | VAR |
9 | Kumaş manipülasyonu (pili, büzgü, aplike ve örme) | VAR |
10 | Geleneksel olmayan materyaller | VAR |
11 | Kumaşı ayrıştırarak, çözerek, sökerek, bozarak yeni yüzeyler elde etme tekniği | VAR |
12 | Makinede işleme ve çağdaş işleme teknikleri | VAR |
13 | Çağdaş birleştirme teknikleri | VAR |
14 | Deneysel Or Nué tekniği | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
Experimental Textiles, Kitty Thittichi, 2009
Textile Adventures. Mixed Media and Stitch, Isobel Hall, 2011
Bound and Unbound, Judith Scott, 2014
Slow Stitch. Mindful and Contemporary Textile Art. Claire Wellesley-Smith, 2015
Stitch Stories Personal Places, Spaces and traces in Textile Art cas Holmes, 2015 |
Diğer Kaynaklar | Kumaş, proje ve numune örnekleri |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 5 proje |
Sınavlar | 1 ara sınav, 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 5 | 60 |
Toplam | 6 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 5 | 60 |
Toplam | 6 | 100 |
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | x | |||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | ||||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | x | |||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | x | |||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | x | |||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | ||||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 5 | 7 | 35 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri