Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Görsel ve sözel verileri bir arada ele alınarak moda editörlüğü alanında kullanılacak yetilerin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği:
Kreatif editoryal çalışmalar, seçilmiş bir temaya bağlı ve güncel eğilimlere uygun olarak hazırlanır. Öğrencinin, yapısal olarak doğru ve yaratıcı bir metni en güncel görsel trendlerle harmanladığı bir içerik oluşturması sağlanır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Temaya uygun metin oluşturabilir. | 1,2,3,4,14 | 1,3 | A, C |
2) Temaya uygun görsel içerik sağlayabilir. | 1,2,3,4,14 | 1,3 | A, C |
3) Sözel ve görsel içeriği bir arada ele alabilir. | 1,2,3,4,14 | 1,3 | A, C |
4) Moda eleştirisi yapabilir. | 1,2,3,4,14 | 1,3 | A, C |
5) Farklı mecralar için tüm editoryal süreci organize edebilir. | 1,2,3,4,14 | 1,3 | A, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon / dersin amacı, işlenişi, değerlendirme yöntemleri ile ilgili genel bilgiler | YOK |
2 | Sanayi devrimi sonrası dergiciliğin moda belirleyicisi olarak değişen konumu ve moda editörlüğünün kısa tarihçesi. | VAR |
3 |
|
VAR |
4 | Sözel ve görsel verilerin bir arada değerlendirilmesine giriş, ilk metinler ve bunların görsel verilerle ilişkilendirilmesi, araştırma yöntemleri | VAR |
5 | Metin yazarlığında giriş-gelişme-sonuç ilişkisi, etkili bir yazı ortaya koyma teknikleri, örnekler | VAR |
6 | Görsel içerik için altyapı oluşturma, fotoğraf çekimini planlama | VAR |
7 | Öğrenci sunumları I | VAR |
8 | Öğrenci sunumları II | VAR |
9 | Ara Sınav | VAR |
10 | İş tanımının kolaboratif bir çalışma içinde değerlendirilmesi, network oluşturma | YOK |
11 | Farklı mecralara/ yayınlara göre içerik geliştirme süreçleri: Okuyucu kitlesini belirlemek | VAR |
12 | Bir ürün olarak yazı ve fotoğraf: Moda editörlüğünde sosyal medya kullanımı ve kişisel tanıtım süreci | VAR |
13 | Öğrenci sunumları III | VAR |
14 | Öğrenci sunumları IV | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Tasarım ve modayla ilgili akademik veriler, kitaplar; moda dergileri, farklı disiplinlerden kendi alanında öne çıkan literal (makale, eleştiri yazısı, şarkı sözleri, şiirler) ve görsel (fotoğraf, kolaj, illüstrasyon) çalışmalar, internet |
Sınavlar | 1 Ara Sınav, 1 Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Kısa Sınav | 3 | %25 |
Ödev | 5 | %25 |
Toplam | 9 | %100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %50 |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 9 | %50 |
Toplam | 10 | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık /Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | x | |||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | x | |||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | x | |||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | ||||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | x | |||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 5 | 4 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri