Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dokuma, Baskı veya Giysi Tasarımı alanlarından birinde; özgün, endüstriyel olarak uygulanabilir ürün koleksiyonları oluşturmak.
Dersin İçeriği:
Belirlenen bir tema çerçevesinde, dokuma, baskı veya giysi tasarımı alanlarından biri için düşünülen ürünler tasarlanır. Tasarlanan ürünler; koleksiyon prensibine göre ele alınıp bölümün bünyesinde bulunan atölyelerdeki olanaklarla ve sanayiden faydalanılarak üretilir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Dokuma, baskı ve giysi tasarımı projesinin aşamalarını planlar. | 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13, 15 | 1,2,3 | B,C |
2) Özgün yaratıcı kimliğini, seçiciliğini ve deneyselliğini projenin aşamalarına yansıtır. | 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13, 15 | 1,2,3 | B,C |
3) Bireysel bir tasarım dili oluşturur. | 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13, 15 | 1,2,3 | B,C |
4) Disiplinlerarası bir yaklaşımla çalışmalarına yön verir. | 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13, 15 | 1,2,3 | B,C |
5) Yenilikçi fikirler üretip, yenilikçi yüzey çalışmaları yapabilir. | 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13, 15 | 1,2,3 | B,C |
6) Eğitim sürecinde edindiği sanatsal ve teknolojik bilgi birikimini projenin aşamalarına yansıtır. | 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13, 15 | 1,2,3 | B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amaç ve yönteminin tanıtımı | YOK |
2 | Bireysel proje önerilerinin değerlendirilmesi, araştırma dosyalarının oluşturulması | VAR |
3 | Araştırma dosyalarının oluşturulması, kavram ve görsel anlatım üzerine çalışmalar | VAR |
4 | Kavram ve görsel anlatım üzerine çalışmalar | VAR |
5 | Yenilikçi yüzey araştırmaları, deneysel yaklaşımlar | VAR |
6 | Estetik tasarı süreci | VAR |
7 | Estetik tasarı süreci | VAR |
8 | Estetik tasarı süreci | VAR |
9 | Estetik tasarı süreci / Ara Sınav | VAR |
10 | Estetik tasarı süreci, endüstriyel üretimler için teknik çözümlemeler | VAR |
11 | Estetik tasarı süreci, endüstriyel üretimler için teknik çözümlemeler | VAR |
12 | Final çalışmalarının projelendirilmesi | VAR |
13 | Final çalışmalarının projelendirilmesi, sunuma yönelik çalışmalar | VAR |
14 | Final çalışmalarının projelendirilmesi, sunuma yönelik çalışmalar | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 14 Ödev |
Sınavlar | 1 Arasınav, 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 14 | %50 |
Toplam | 15 | %100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 15 | %50 |
Toplam | 16 | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | ||||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | ||||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | X | |||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | x | |||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | x | |||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | X | |||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | x | |||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | X | |||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | x | |||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | x | |||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | x | |||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | x | |||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 14 | 7 | 98 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 290 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 11,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |
4