Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Giysiyi meydana getirmenin temel bileşenlerinden olan kalıp hazırlama becerisinin kazandırılması.
Dersin İçeriği:
Uygulamalı olarak üst beden ve alt beden için tasarlanan giysilerin baz (mastar) kalıplarının hazırlanması. Klasik gömlek, pantolon, ceket ve etek kalıplarının, pens, volan, gode, pili kullanımının ve kol takma, büzgü vb. tekniklerin uygulamalı olarak aktarılması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Hiç bir tasarım öğesi barındırmayan, temel giysi kalıbı hazırlamayı kavrar ve uygular. | 6 | 1 | A,C |
2) Klasik gömlek, pantolon, ceket, etek kalıbı çıkarabilir. | 6 | 1 | A,C |
3) Pens, volan, gode ve pili kullanımının yöntemlerini bilir. | 6 | 1 | A,C |
4) Kol takma, cep ve büzgü oluşturma tekniklerini bilir. | 6 | 1 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş; dersin amacının, içeriğinin ve çıktılarının anlatılması. Değerlendirme yöntemlerinin aktarılması. | YOK |
2 | Canlı model üzerinden ölçü alma / Baz gömlek kalıbı | VAR |
3 | Canlı model üzerinden ölçü alma / Baz pantolon kalıbı | VAR |
4 | Canlı model üzerinden ölçü alma / Baz etek kalıbı | VAR |
5 | Canlı model üzerinden ölçü alma / Baz ceket kalıbı | VAR |
6 | Pens kullanımı | VAR |
7 | Gode kullanımı | VAR |
8 | Ara Sınav | YOK |
9 | Volan kullanımı | VAR |
10 | Verev kesim | VAR |
11 | Pili kullanımı | VAR |
12 | Pili kullanımı | VAR |
13 | Büzgü kullanımı | VAR |
14 | Kapamalar | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 5 ödev |
Sınavlar | 1 ara sınav, 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 5 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 70 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 30 |
Toplam | 7 | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık/Alan dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | ||||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | ||||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | ||||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | ||||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | x | |||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | ||||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
1