Oyuncu adayını, tekst kullanmadan belli uzunluktaki bir durumu, rol gerçekliği içinde doğaçlama temrinlerinin uygulanması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Zaman ile mekan koşullarına göre fiziksel aksiyon yaratabilme becerisi edinimi. | 9 | 2 | A |
Fiziksel ve vokal aygıtlarını yaratıcı biçimde kullanabilme yetisinin kazanımı. | 7 | 2 | A |
Oyuncuda konsantrasyon, duygu-düşünce alışverişi ve uyarlama yetilerinin kazanımı. | 9 | 2 | A |
Sahnede “varolma”. | 9 | 2 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Isınma setlerinin öğretilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmaları. Fiziksel aksiyon egzersizleri vasıtasıyla doğaçlama kapasitelerinin araştırılması. | |
2 | Isınma setlerinin geliştirilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmalarının geliştirilmesi. Fiziksel aksiyon egzersizleri vasıtasıyla doğaçlama kapasitelerinin araştırılması. | |
3 | Isınma setlerinin geliştirilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmalarının geliştirilmesi. Fiziksel aksiyon egzersizleri vasıtasıyla doğaçlama kapasitelerinin araştırılması. | |
4 | Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Verili durumlar üzerinden sözsüz doğaçlama çalışmaları | |
5 | Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Verili durumlar üzerinden sözsüz doğaçlama çalışmaları | |
6 | Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Verili durumlar üzerinden sözsüz doğaçlama çalışmaları | |
7 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Zaman ve mekan değişkenleri üzerinden doğaçlama çalışmaları. |
|
8 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Zaman ve mekan değişkenleri üzerinden doğaçlama çalışmaları. |
|
9 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Zaman ve mekan değişkenleri üzerinden doğaçlama çalışmaları. |
|
10 | ARA SINAV | |
11 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Grup doğaçlamaları ve temel çatışmalar üzerinden kurgular |
|
12 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Grup doğaçlamaları ve temel çatışmalar üzerinden kurgular |
|
13 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Grup doğaçlamaları ve temel çatışmalar üzerinden kurgular |
|
14 | Tüm çalışmaların değerlendirilmesi, önemli noktaların hatırlatılarak, altının çizilmesi. Yapılan derslerin toparlanarak özetlenmesi. |
Kaynaklar
Ders Notu |
1. Konstantin Stanislavski, Bir Aktör Hazırlanıyor
2. Kerem Karaboğa, Oyunculuk Sanatında Yöntem ve Paradoks |
Kuramsal Kitaplar: |
1. Konstantin Stanislavski, Bir Karakter Yaratmak
2. Konstantin Stanislavski, Bir Rol Yaratmak 3. Vsevold Meyerhold, Tiyatro-Devrim ve Meyerhold 4. Jean Benedetti, Stanislavski: Bir Giriş |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 2 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | ||||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | ||||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | * | |||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * | |||||
11 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam (İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
Ara sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | 6 |