Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Oyuncu adaylarını, tiyatro sanatındaki gelişmelerle tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği:
19. yüzyılın başından günümüze kadar dünya tiyatro tarihini kapsar. Bu dönem içindeki toplumsal ve tarihsel gelişmelere koşut olarak tiyatro sanatındaki kuramsal , teknik gelişmeleri , tiyatro mekanlarındaki değişimleri, özellikle de oyunculuk sanatındaki ilerlemeleri konu alır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Uygulama 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplumsal ve tarihsel gelişmelere koşut olarak tiyatro sanatı –özellikle de oyunculuk sanatındaki- kuramsal ve teknik gelişmelerin tanınması | 2 | 1 | A-B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Romantik Tiyatro | |
2 | Gerçekçi Tiyatro | |
3 | Tiyatroda Karşı Gerçekçi Eğilimler | |
4 | Yirminci Yüzyılın Öncü Akımları | |
5 | Antonin Artaud ve Vahşet Tiyatrosu | |
6 | Stanislavski - Meyerhold | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Epik Tiyatro | |
9 | Bertolt Brecht | |
10 | Absurd Tiyatro | |
11 | Jery Grotowski ve Yoksul Tiyatro | |
12 | Peter Brook ve Boş Alan | |
13 | Eugenio Barba | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
"Dünya Tiyatro Tarihi " Özdemir Nutku
"Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi" Sevda Şener "Tiyatro Tarihi" Oscar Brockett "Tiyatro Teorileri" Marvin Carlson “Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro” Ayşın Candan “Absürd Tiyatro” Martin Esslin “Epik Tiyatro” Bertolt Brecht Mimesis İnternet Sitesi YÖK Tez Veri Tabanı
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | * | |||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | ||||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | ||||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | * | |||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | ||||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
1