Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, vücudunu doğru biçimde kullanıp, doğru bir biçimde hareket edebilen oyuncunun, vücudu ve hareketleriyle kompozisyonlar oluşturmaya başlamasıdır
Dersin İçeriği:
Anatomi, Laban Hareket Analizi, Laban Kübü referanslı hareket üretimi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Uygulama, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyuncuda denge, enerji kullanımı, ritm ve bilinçli bir biçimde hareket etmenin kazanımı. | 8 | 2 | A |
Oyuncuda vücudu ve hareketleriyle kompozisyonlar oluşturma yetisi. | 8 | 2 | A |
Yaratıcılık ve bedensel iletişim yoluyla oyuncu adayında, bedeni ve hareketleriyle doğru ve anlaşılır bir iletişim kurma edinimi. | 8 | 2 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hareket Kaliteleri nelerdir? Dönem boyunca kullanılacak hareket cümlelerinin oluşturulması | |
2 |
HAREKETİN ZAMAN BİLEŞENİ
|
|
3 |
HAREKETİN AĞIRLIK BİLEŞENİ
- Firm / Light - Relaxed Hareketler ve bu kalitelerin kullanımı
|
|
4 |
HAREKETİN AKIŞ BİLEŞENİ
- Free / Bound / Ongoing - Stoppable Hareketler ve bu kalitelerin kullanımı
|
|
5 | İki farklı hareket kalitesinin aynı kompozisyon içinde bir araya getirilmesi | |
6 | Ara sınav | |
7 | Üç farklı hareket kalitesinin aynı komposizyon içinde bir araya getirilmesi | |
8 | Grup hareket: Grup içi bireylerin birbirleri ile hareket üzerinden iletişim kurması | |
9 | Grup hareket: Duet: Copying - Mirroring / Leading - Following / Unison - Canon / Meeting - Parting / Question and Answer | |
10 | Nümerik varyasyonlar / Grup şekilleri / Grup içi harket ilişkilerinin tasarlanması / Grubun mekansal dağılımı | |
11 | Proje Toplantısı | |
12 | Proje Hazırlık geri bildirimleri | |
13 | Proje Detaylandırma | |
14 | Proje revizyon |
Kaynaklar
Ders Notu | Dance Composition; Smith-Austard, M. J., 2004, A&C Black, London. |
Kuramsal Kitaplar: |
Video: DV8 - Enter Achilles
Video: DV8 - Dead Dreams of Monochrome Men Video: DV8 - The Cost of Living |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Ödev | 4 | %25 |
Proje | 1 | %25 |
Uygulama | 1 | %25 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %75 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %25 | |
Toplam | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | ||||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | ||||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | * | |||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam (İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
Ara sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 180 |
1