Oyun yazma teknikleri, düşünsel plan, yapı, kurgu, diyalog, imge yaratma vb. yaratıcı yazma çalışmaları seminerin içeriğini oluşturacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
3 | 1,3 | A,B |
|
3 | 1,3 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Yabancılaştıran metinler, örtük metinler, yalın metinler
Örtük metin- İroni- Lokaldeki Zenci Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
2 |
Yabancılaştıran metinler-
Şiir ve Sinek, Monte Kristo, öykülerinin yapı ve ileti çözümlemesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
3 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
İlk Balosu, ve Köpeğini Gezdiren Kadın öykülerinin çözümlemesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
4 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
metafor, simgesel anlatım- Çıkış oyunu çözümlemesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
5 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Kozalar oyunu çözümlemesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
6 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
İstanbul-Sofya oyunu çözümlemesi |
|
7 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Pusulasız oyun çözümlemesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
8 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Sınav öncesi genel değerlendirme |
|
9 | Arasınav | |
10 |
Hizmetçiler oyun çözmlemesi
Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
11 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Gitgel Dolap oyun çözümlemesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
12 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Bir Tek Daha oyun çözümlemesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
13 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Sahibinin Sesi oyun çözümlemesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
14 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Final Sınavı öncesi genel değerlendirme
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Oyunlar:
Adalet Ağaoğlu-Kozalar Çıkış Özen Yula- İstanbul-Sofya Pusulasız J.Genet- Hizmetçiler Harold Pinter- Gitgel Dolap (Çalışma Dosyasında var) Bir Tek Daha Sevim Burak- Sahibinin Sesi Öyküler: Nicholas Born- Lokaldeki Zenci (Çalışma Dosyasında var) Adalet Ağaoğlu- Şiir ve Sinek (Çalışma Dosyasında var) Katherine Mansfield- İlk Balosu (Çalışma Dosyasında var) Anton Çehov- Köpeğiyle Dolaşan Kadın (Çalışma Dosyasında var) Nazlı Eray- Monte Kristo (Çalışma Dosyasında var) Fakiye Özsoysal –Kaybolan Bakire
Kuramsal Kitaplar: Murat Gülsoy- Büyübozumu Yaratıcı Yazarlık, Can Yayınları William L. Randall- Bizi Biz Yapan Hikayeler, Ayrıntı Yayınları Zehra İpşiroğlu- Alımlama Çeşitleri ve Boyutları-Yazın, Papirüs Yayınları |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | * | |||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | * | |||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | ||||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | ||||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |