Oyun yazma teknikleri, düşünsel plan, yapı, kurgu, diyalog, imge yaratma vb. yaratıcı yazma çalışmaları seminerin içeriğini oluşturacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
3 | 1,3 | A,B |
|
3 | 1,3 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Yabancılaştıran metinler-epik diyalektik metin stratejisi ve oyun tasarımı
düşüncenin oyunsuluk düzeyinde anlatılması, ikili zamansallık üzerine kuramsal açıklamalar ve tartışma. |
|
2 |
B.Brecht- Sezuan’ın İyi İnsanı oyun çözümlemesi
Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
3 |
B.Brecht- Adam Adamdır çözümlemesi
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
4 |
B.Brecht- Üç Kuruşluk Opera çözümlemesi
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
5 |
B.Brecht Kafkas Tebeşir Dairesi çözümlemesi
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
6 |
B.Brecht Arturo Ui’nin Yükselişi çözümlemesi
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
7 |
B.Brecht – Galile’nin Yaşamı oyun çözümlemesi
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
8 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Sınav öncesi genel değerlendirme |
|
9 | Arasınav | |
10 |
Gerçekçi yazın ve metin stratejileri
H.Ibsen- Nora oyun çözmlemesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
11 |
A.Çehov- Ivanov oyun çözümlemesi
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
12 |
J. Osborne- Öfke oyun çözümlemesi
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
13 |
T.Williams- Arzu Tramvayı oyun çözümlemesi
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi Konu verme ya da gelen önerilerden seçme ve benzer metin oluşturma çalışması |
|
14 |
Yazılan metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Final Sınavı öncesi genel değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Oyunlar:
B.Brecht- Sezuan’ın İyi İnsanı Adam Adamdır (1938) Üç Kuruşluk Opera Kafkas Tebeşir Dairesi Arturo Ui’nin Yükselişi Galile’nin Yaşamı (1955-56) H.Ibsen- Nora A.Çehov- Ivanov J. Osborne- Öfke T.Williams- Arzu Tramvayı
Kuramsal Kitaplar: Murat Gülsoy- Büyübozumu Yaratıcı Yazarlık, Can Yayınları Turgut Özakman- Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, Bilgi Yayınevi William L. Randall- Bizi Biz Yapan Hikayeler, Ayrıntı Yayınları Zehra İpşiroğlu- Alımlama Çeşitleri ve Boyutları-Yazın, Papirüs Yayınları Tiyatroda Devrim, Mitos Boyut Yayınları Elizabeth Wright- Postmodern Brecht, Dost Yayınları |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | * | |||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | * | |||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | ||||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | ||||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS(ECTS) / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 3 | 2 | 6 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Ara sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | 3 |