Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilere oyunculuk sanatının temel ilkelerini kazandırmak.
Dersin İçeriği:
Oyuncu adayının, hareket, temel ses ve nefes eğitimi, doğaçlama gibi derslerden edindiklerini, William Shakespeare metinlerinden alınan parçalar temelinde bütünleyebileceği yöntemler üzerine çalışılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Uygulama, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Metinde kavrananların uygulamaya dökülmesi. | 6 | 2-3 | A-B |
Sahnede “bütünleme” becerisinin edinimi. | 7 | 2-3 | A-B |
Oyunculukta sahicilik ve içtenlik edinimi. | 9 | 2-3 | A-B |
Sahnede “varolma”. | 9 | 2-3 | A-B |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ: DERSİN TANITIMI PROGRAMIN ANLATILMASI | |
2 | WILLIAM SHAKESPEARE ROMEO JULIET ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
3 | WILLIAM SHAKESPEARE HIRÇIN KIZ ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
4 | WILLIAM SHAKESPEARE BİR YAZ GECESİ RÜYASI ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
5 | WILLIAM SHAKESPEARE FIRTINA ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
6 | WILLIAM SHAKESPEARE OTHELLO 1. ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
7 | ARA SINAV: OTHELLO 2. ÖRNEK SAHNE ÜZERİNDE BAĞIMSIZ UYGULAMA | SAHNE EZBERİ |
8 | WILLIAM SHAKESPEARE VENEDİK TACİRİ 1. ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
9 | WILLIAM SHAKESPEARE VENEDİK TACİRİ 2. ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
10 | WILLIAM SHAKESPEARE HAMLET 1. ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
11 | WILLIAM SHAKESPEARE HAMLET 2. ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
12 | WILLIAM SHAKESPEARE III. RICHARD 1. ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
13 | WILLIAM SHAKESPEARE III. RICHARD 1. ÖRNEK SAHNE | SAHNE EZBERİ |
14 | ÇALIŞILMIŞ BÜTÜN SAHNELERİN TOPLUCA SERGİLENMESİ | SAHNE EZBERİ |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar: | Shakespeare- Romeo ve Juliet/ Hırçın Kız/ Bir Yaz Gecesi Rüyası/ Fırtına / Othello / Venedik Taciri/ III.Richard/ Hamlet |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Ders içi performans | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 20 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | ||||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | ||||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | * | |||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam (İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
Ara sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | 6 |
1