Epik metinler üzerinden Bertolt Brecht’in geliştirdiği tiyatro ve oyunculuk yaklaşımının sahnede uygulamalı olarak irdelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Metinde kavrananların uygulamaya dökülmesi.
|
6 | 2,3 | A,B |
Sahne üzerinde metine egemen olma yetisinin kazanımı.
|
9 | 2,3 | A,B |
Oyunculukta biçemsel esneklik. | 10 | 2,3 | A,B |
Sahnede üzerinde “varolma” hüneri.
|
9 | 2,3 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Isınma setlerinin öğretilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmaları. Oyunlar kurarak, oyun oynama kapasitelerinin araştırılması. |
|
2 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmalarının geliştirilmesi. Oyunlar kurarak, oyun oynama kapasitelerinin araştırılması.
|
|
3 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmalarının geliştirilmesi. Oyunlar kurarak, oyun oynama kapasitelerinin araştırılması.
|
|
4 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Çalışmalar sırasında oluşturulan durumların içine monologların katılması. Temel çatışma biçimleri çalışmaları. |
|
5 |
.
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Çalışmalar sırasında oluşturulan durumların içine monologların katılması. Temel çatışma biçimleri çalışmaları.
|
|
6 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Çalışmalar sırasında oluşturulan durumların içine monologların katılması. Temel çatışma biçimleri çalışmaları. |
|
7 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Temel çatışma biçimleri çalışmaları. Alan oluşturma çalışmaları. Belirgin karakterler oluşturma çalışmaları.
|
|
8 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Temel çatışma biçimleri çalışmaları. Alan oluşturma çalışmaları. Belirgin karakterler oluşturma çalışmaları |
|
9 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Temel çatışma biçimleri çalışmaları. Alan oluşturma çalışmaları. Belirgin karakterler oluşturma çalışmaları |
|
10 | ARA SINAV | |
11 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Temel çatışma biçimleri çalışmaları. Alan oluşturma çalışmaları. Belirgin karakterler oluşturma çalışmaları. Verili metinlerin çalışmalara katılması. Oyun metinlerinin doğaçlama teknikleri aracılığıyla sahneye uygulanması konusunda çalışmalar. |
|
12 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi.
Temel çatışma biçimleri çalışmaları. Alan oluşturma çalışmaları. Belirgin karakterler oluşturma çalışmaları. Oyun metinlerinin doğaçlama teknikleri aracılığıyla sahneye uygulanması konusunda çalışmalar. |
|
13 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Temel çatışma biçimleri çalışmaları. Alan oluşturma çalışmaları. Belirgin karakterler oluşturma çalışmaları. Oyun metinlerinin doğaçlama teknikleri aracılığıyla sahneye uygulanması konusunda çalışmalar. |
|
14 | Tüm çalışmaların değerlendirilmesi, önemli noktaların hatırlatılarak, altının çizilmesi. Yapılan derslerin toparlanarak özetlenmesi. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar: |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 10 | %50 |
Proje | ||
Uygulama | ||
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | ||||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | ||||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | * | |||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS(ECTS) / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 10 | 4 | 40 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 11 | 2 | 22 |
Ara sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 7 | ||
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | 7 |