Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencinin bir tema hakkındaki fikrinin bir sahne yapıtı haline nasıl dönüşebileceğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği:
Dramatik olmayan metinlerden sahneleme metinleri oluşturulacak, bu metinlerin sahneleme ilkelerini saptanacak ve saptanan ilkelere göre örnek sahnelemeler yapılacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel oyunların günümüzde sahneye yönelik metin ve sahne dramaturjisi stratejileri oluşturmanın yöntemsel kazanımı. | 3 | 1,2,3 | A,B |
Fikre dramatik nitelik kazandırma yetisinin kazanımı.
|
7 | 1,2,3 | A,B |
Metinde kavrananların uygulamaya dökülmesi.
|
6 | 1,2,3 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Ödev (araştırma-pafta sunumu) | 11 | %5 |
Proje | ||
Laboratuar | ||
Arazi Çalışması | ||
Seminer ve Sunum | ||
Uygulama | ||
Diğer | ||
TOPLAM | 12 | %75 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 | %75 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | %25 |
TOPLAM | 13 | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | ||||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | ||||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | * | |||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | ||||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS(ECTS) / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | 2 |
Hiçbiri