THTR 361-Rol I dersinin devamı niteliğindedir. Tiyatro edebiyatından seçilmiş roller, bu derste oyuncu adayları tarafından ayrıntılı bir biçimde analiz edilir ve oynanmaya çalışılır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
9 | 2-3 | A-B |
|
9 | 2-3 | A-B |
|
9 | 2-3 | A-B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Isınma setlerinin öğretilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmaları. Oyunlar kurarak, oyun oynama kapasitelerinin araştırılması. |
|
2 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmalarının geliştirilmesi. Oyunlar kurarak, oyun oynama kapasitelerinin araştırılması. |
|
3 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmalarının geliştirilmesi. Oyunlar kurarak, oyun oynama kapasitelerinin araştırılması. |
|
4 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Çalışmalar sırasında oluşturulan durumların içine monologların katılması. |
|
5 |
.
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Çalışmalar sırasında oluşturulan durumların içine monologların katılması.
|
|
6 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Çalışmalar sırasında oluşturulan durumların içine monologların katılması. |
|
7 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Çalışılacak yeni monologların belirlenmesi. Ezber hakimiyeti çalışmaları. ‘Sıcak Sandalye’ çalışmaları ile metin analizinin öğretilmesi. |
|
8 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Çalışılacak yeni monologların sadeleştirilmesi. Ezber hakimiyeti çalışmaları. ‘Sıcak Sandalye’ çalışmaları ile monologların oyuncuya, oyuncuların monologlara yaklaştırılması. |
|
9 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Monologların sahne üzerine yerleştirilmesi. Sadeleştirilmesi ve çapaklarının temizlenmesi. Monologların ‘Rol’ haline getirilmesi.
|
|
10 | ARA SINAV | |
11 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Yeni monologların belirlenmesi ve bunların ödev olarak öğrencilere verilmesi. Ara sınavın değerlendirilmesi ve eleştirilerinin yapılması. Sınav parçalarının yorumu. |
|
12 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Yeni monologların izlenmesi ve yorumlanması. Sahne üzerinde yerleştirme ve düzeltme çalışmaları. |
|
13 |
Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. Monologlu setlerin çalışmalara katılması. Yeni monologların izlenmesi ve yorumlanması. Sahne üzerinde yerleştirme ve düzeltme çalışmaları. Monologlara son halinin verilmesi ve fiksasyon çalışmaları. |
|
14 |
Tüm monologların topluca izlenmesi ve değerlendirilmesi.
Yapılan derslerin toparlanarak özetlenmesi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Jerzy Grotovsky Yoksul Tiyatro
Konstantin Stanislavski Bir Aktör Hazırlanıyor Konstantin Stanislavski Bir Karakter Yaratmak Peter Brook Boş Alan |
Diğer Kaynaklar: |
George Tohmpson İnsanın Özü
George Tohmpson Aiskhylos ve Atina Peter Brook Açık Kapı Niyazi Berkes Türkiye’de Çağdaşlaşma Antonin Artaud Tiyatro ve İkizi Augusto Boal Ezilenlerin Tiyatrosu Kerem Karaboğa Oyunculuk Sanatında Yöntem ve Paradoks Ayşın Candan Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 10 | %50 |
Proje | ||
Uygulama | ||
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | ||||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | ||||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | * | |||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS(ECTS) / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
Ara sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | 6 |