Seminerde, görsel sanatlar ve sahne sanatlarında güncel sorunlarla ilişkili yansımalar, eleştirel yaklaşımlar ve estetik biçimler çeşitli temalar üzerinden incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
4 | 1,3 | A,B |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan hakları ve göçmenler teması, azınlık kavramının tartışılması. | |
2 |
Protesto filminin izlenmesi, Protesto filminin çözümlenmesi, ileti, iletiyi işleme biçimi, süreç ve izleyicinin yönlendirilmesi, konuyu hangi açılardan tartışmaya sunuyor, izleyiciyi hangi açılaran ve hangi konular üzerine düşünmeye çağırıyor bunların çözümlenmesi.
Film tanıtımı yazma çalışması |
|
3 | Korku Ruhu Kemirir filminin izlenmesi ve Korku Ruhu Kemirir filminin çözümlenmesi | |
4 | Ariel Dorfman’nın Ölüm ve Kız oyunu çözümlemesi- oyun neyi tartışıyor, nasıl tartışıyor, insan hakları temasını ne açıdan işliyor ve ne tür tartışma alanları açıyor, metnin okurla girdiği ilişki biçimi ve metin stratejisi nasıl biçimleniyor, oyunda ele alınan konunun tarihsel geçmişi nedir, oyunun gerçeklikle ilişkisi gibi konuların çözümlenmesi. | |
5 | Ölüm ve Kız filmini izleme ve film çözümlemesi, film ve oyun karşılaştırması yapma ve karşılaştırma yazısı yazma. | |
6 | Tuncer Cücenoğlu’nun Çıkmaz Sokak oyunu çözümlemesi ve Ölüm ve Kız/ Çıkmaz Sokak oyunları karşılaştırması, karşılaştırma yazısı yazma | |
7 |
Kayıp filminin izlenmesi
Kayıp filminin çözümlenmesi Proteso ve Korku Ruhu Kemirir filmlerini ortak tema başlığı altında toplayıp insan hakları açısından neyi nasıl tartıştıkları üzerine ve okur/izleyici ile ilişki açısından değerlendiren yazıların ve karşılaştırma yazılarının okunup değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi. |
|
8 | Arasınav | |
9 |
Unutmak Üzerine Metinler oyun çözümlemesi
Harold Pinter, Dağ Dili ve Bir Tek Daha oyunlarının çözümlenmesi, ele aldıkları konuyu işleme biçimlerinin tartışılması. Unutmak Üzerine Metinler ve Harold Pinter, Dağ Dili ve Bir Tek Daha oyunlarının ele aldıkları konuyu işleme biçimlerinin ortak tema başlığı altında tanıtım yazısı olarak hazırlanması. |
|
10 | Eşber Yağmurdereli- Akrep oyununun çözümlenmesi, Sevgi Soysal’ın Cellat Fuchs Kent Halkına Nasıl Karıştı ve Tahsin Yücel’in Mektuplar öykülerinin çözümlenmesi | |
11 |
12 Kızgın Adam filminin izlenmesi
12 Kızgın Adam filminin çözümlenmesi |
|
12 | Katharina Blum’un Çiğnenen Onuru oyun çözümlemesi. | |
13 |
Katharina Blum’un Çiğnenen Onuru filminin izlenmesi Film çözümlemesi,
filmin ve oyun metninin karşılaştırılması, temayı nasıl farlık işlediklarinin, hangi yan temaları barındırdıklarının benzer ve ayrılan yönlerinin ortaya çıkması. |
|
14 | Özel Bir Gün filmini izleme ve çözümlemesi, filmin temayı nasıl işlediğinin, hangi yan temaları barındırdığının ortaya çıkarılması |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Kuramsal Kitaplar: |
Ariel Dorfman- “Ölüm ve Kız” oyunu- Can Yayınları
Tuncer Cücenoğlu- “Çıkmaz Sokak” oyunu- Mitos Boyut Yayınları Eşber Yağmurdereli- “Akrep” oyunu- Mitos Boyut Yayınları Harold Pinter, “Dağ Dili ve Bir Tek Daha” kısa oyunları Unutmak Üzerine Metinler Sevgi Soysal- “Cellat Fuchs Kent Halkına Nasıl Karıştı” öyküsü) Tahsin Yücel “Mektuplar” öyküsü) Heinrich Böll-“Katharina Blum’un Çiğnenen Onuru R.W. Fassbinder- Korku Ruhu Kemirir- Mitos Boyut Yayınları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | İnsan hakları temalı süreç gösteren filmlerden seçme videolar |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | * | |||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | * | |||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | ||||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | ||||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |