Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin doğru postür ile birlikte temel ses ve nefes tekniklerini kazandırabilme.
Dersin İçeriği:
Bedensel farkındalık, postür ve ses eğitiminin amaçlarına yönelik çeşitli egzersizler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Uygulama, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyuncuda gevşeme, kapasite arttırımı ve farkındalık edinimi.
|
8 | 1,2 | A |
Oyuncuda sesin özgürce biçimlendirme yetisinin kazanımı.
|
8 | 1,2 | A |
Solunum organlarının doğru kullanımının edinimi. |
8 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | Postür ve bedensel farkındalık |
2 | SES EĞİTİMİNDE DİYAFRAM VE DESTEK | Doğru nefes tekniği (Anatomi ve Uygulama) |
3 | SES TELLERİNİN (Vocal Cords) YAPISI ve SAĞLIKLI FONASYON | Anatomi bilgisi ve ses egzersizleri |
4 | NEFES ve SES BAĞLANTISI | |
5 | REZONATÖR BÖLGESİ VE ÖZELLİKLERİ | Ses Bölgesi ve Rezonans özelliğine yönelik egzersizler |
6 | SES EĞİTİMİNDE ARTİKÜLASYON ÖZELLİĞİ | Ses oluşumunu sağlayan artikülatör organların, uygulama içinde nasıl kullanılacağını açıklar. |
7 | ARA SINAV | |
8 | Ritm Egzersizleri | |
9 | Ritmin Nefese Etkisi | |
10 | Ritmin Sese Etkisi | |
11 | Vocal ve Konsonant Çalışmaları | |
12 | Nota Değerleri ve Uygulamaları | |
13 | Şarkılar Üzerinde Uygulamalar | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar
Ders Notu |
ÖMÜR, Mehmet, “Sesin Peşinde”, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2001. |
Diğer Kaynaklar | KARTAL, Mustafa, “Nefes Teknikleri”, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2012. |
Materyal Paylaşımı
Materyal ve Metod | Ses tellerinin yapışı ve diyaframın anatomisi ile ilgili çeşitli videolar ve makaleler. Tenis topu ile nefes ve ses kullanımına ilişkin çeşitli teknik egzersizler. |
Ödevler | Nefes Egzersizleri |
Sınavlar | Vize ve Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | ||||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | ||||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | ||||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | ||||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | ||||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | * | |||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
Ara sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | 6 |
1