Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Oyuncu adayını kendi tiyatro gelenekleriyle tanıştırmak.
Dersin İçeriği:
Başlangıcından 19. yüzyılda Batı etkisi altındaki modern Türk tiyatrosunun başlangıcına kadar olan Türk tiyatro tarihi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Uygulama 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türk Tiyatrosu’nun tarihsel evriminin ve günümüzdeki uzantılarının tanınması. | 2 | 1 | A,B |
Tiyatromuzda 1950'den günümüze kadar yazılan oyunlardan örneklerin içerik, biçim ve dönemin sanatsal eğilimleri açısından incelenerek hakimiyet edinilmesi.
|
2 | 1 | A,B |
İstanbul kentinde gerçekleşen güncel sahne sanatlarına katılarak günümüzün ve yaşadığımız kentin tiyatrosu hakkında bilgi ve fikir sahibi olma.
|
5 | 1 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon | |
2 |
Türk Tiyatrosu’nun kültürel kaynakları.
Köy Seyirlik oyunların ortak özellikleri. |
|
3 | Köy Seyirlik oyunların türlerine bakış. | |
4 | İslam dünyasının tek dramatik türü: Taziye | |
5 | Halk Tiyatrosunun genel özellikleri | |
6 | Geleneksel Türk Tiyatrosu’nda “Hokkabaz” “Çengiler, Köçekler, Curcunabazlar” ve “Meddah”. | |
7 | Geleneksel Türk Tiyatro’sunda Meddah ve Kukla Tiyatrosu | |
8 | Gölge Tiyatrosu: Karagöz-Hacivat | |
9 | Gölge Tiyatrosu: Karagöz-Hacivat | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Ortaoyunu | |
12 | Ortaoyunu | |
13 | Geleneksel ve Çağdaş Tiyatro biçimlerinin karşılaştırılması. | |
14 | Genel değerlendirme. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Kuramsal Kitaplar: |
Metin And, Oyun ve Büğü
Metin And, Geleneksel Türk Tiyatrosu |
Şükrü Elçin, Anadolu Köy Ortaoyunları
Nihal Türkmen, Ortaoyunu Sevinç Sokullu, Geleneksel Türk Tiyatromuzun Çağdaş Türk Tiyatrosundaki Yeri |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Ödev | ||
Proje/Sunum | 1 | %25 |
Uygulama | ||
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %50 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | * | |||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | * | |||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | ||||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | ||||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
2