Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Oyuncu adaylarını, içinde yer alacakları tiyatro yaşantısını belirleyen yakın tiyatro geçmişinin deneyimleriyle donatmak.
Dersin İçeriği:
19. yüzyıldaki Batı etkisi altındaki modern Türk tiyatrosunun başlangıcından günümüze kadar olan Türk tiyatrosunun incelenmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Uygulama 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türk Tiyatrosu’nun tarihsel evriminin ve günümüzdeki uzantılarının tanınması. | 2 | 1 | A,B |
Tiyatromuzda 1950'den günümüze kadar yazılan oyunlardan örneklerin içerik, biçim ve dönemin sanatsal eğilimleri açısından incelenerek hakimiyet edinilmesi.
|
2 | 1 | A,B |
İstanbul kentinde gerçekleşen güncel sahne sanatlarına katılarak günümüzün ve yaşadığımız kentin tiyatrosu hakkında bilgi ve fikir sahibi olma.
|
5 | 1 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon | |
2 | Batılılaşma aracı olarak Tanzimat Tiyatrosu. | |
3 | Tanzimat Tiyatro’sundan oyun incelemeleri. | |
4 | Tanzimat Tiyatrosu’nda Melodram | |
5 | Osmanlı Tiyatrosu ve Güllü Agop | |
6 | Meşrutiyet Tiyatrosu | |
7 | Bir Müzahipzade Celal oyununun incelenmesi. | |
8 | Cumhuriyet sonrası Türk Tiyatrosu’nun tarihine genel bakış | |
9 | ARA SINAV | |
10 | 1940-1960 arası Türk Tiyatrosu | |
11 | 1960-1980 arası Türk Tiyatrosu | |
12 | 1980-2000 arası Türk Tiyatrosu | |
13 | Öğrenci sunumları. | |
14 | Öğrenci sunumları. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Kuramsal Kitaplar: |
Metin And, Osmanlı Tiyatrosu
Sevda Şener, Cumhuriyetin 75. Yılında Türk Tiyatrosu Beliz Güçbilmez, Zaman, Zemin, Zuhur-Gerçekçi Türk Tiyatrosunda Minyatür Kurgusu |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Ödev | ||
Proje/Sunum | 1 | %25 |
Uygulama | ||
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %50 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | * | |||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | * | |||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | ||||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | ||||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
2