Shakespeare’in seçilen metinlerine feminist yapısöküm stratejilerinin uygulanması da bu çözümleme yöntemlerinden biridir, ayrıca uygulamada, ele alınan oyunların yorumbilim ve alımlama açısından metin çözümlemesi de yapılacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyunlarda metin stratejilerinin ve iletişim modellerinin analitik bir yaklaşımla saptanması. | 5 | 1,3 | A,B |
Uyarlamalara, sahne dramaturjisine yönelik yeni dramaturjik öneriler geliştirme yetisinin kazanımı. | 2 | 1,3 | A,B |
Oyun metinlerinde yorumbilim, alımlama ve yapısöküm yöntemlerini kullanabilme yetisi. | 5 | 1,3 | A,B |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Klasik oyunların çağdaş yorumları ve feminist yapısöküm stratejileri üzerine giriş | |
2 | Romeo ve Juliet Oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
3 | Hırçın Kız Oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
4 | Bir Yaz Gecesi Rüyası oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
5 | Fırtına Oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
6 | Otello Oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
7 | Otello Oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
8 | Antonius Kleopatra oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi ve Sınav öncesi genel değerlendirme | |
9 | Arasınav | |
10 | Venedik Taciri Oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
11 | Venedik Taciri Oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
12 | Troilos ile Cressida oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
13 | Hamlet Oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi | |
14 | III.Richard oyununun temsiller, toplumsal cinsiyet, güç ilişkileri temaları üzerinden incelenmesi ve Final Sınavı öncesi genel değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Kuramsal Kitaplar: |
Oyunlar:
William Shakespeare- Romeo ve Juliet/ Hırçın Kız/ Bir Yaz Gecesi Rüyası/ Fırtına / Othello / Venedik Taciri/ Antonius ve Kleopatra/ III.Richard/ Hamlet/ Troilos ile Cressida Kuramsal Kitaplar: Terry Eagleton- William Shakespeare, BÜ Yayınları Jan Kott- Çağdaşımız Shakespeare, Mitos Boyut yayınları Fakiye Özsoysal- Klasik Oyunların Çağdaş Yorumları, makale, Mimesis 8 Fakiye Özsoysal- Oyunlarda Kadınlar, E Yayınları /// Kate Millet-Cinsel Politika, Payel Yayınları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Seminerin konusuyla ilgili film, sahneleme örnekleri için projeksiyon, dizüstü bilgisayar, vcd ve dvd’ler, kaynakçadaki kitaplar, ders notu |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | * | |||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | * | |||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |