Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilere grafik tasarımı ve ilişkili alanlara yönelik iş akışı bilgisinin kazandırılması, sektörel bilgi aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Bu derste grafik tasarım, fotoğraf, reklamcılık gibi görsel iletişim tasarımcılarının gelecekte karşılaşacakları ve uygulayacakları işlerden yola çıkılarak görsel iletişimin temel dili görsel örneklerle incelenmekte, tasarım alanındaki iş akışı öğretilmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sınav 2.Sunum 3. Ödev 4. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grafik Tasarım ve Reklamcılık konularında teorik bilgi birikimine sahip olmak | 1,4 | 1,2,4 | 1,3 |
Disiplinler arası düşünebilme becerisi | 11,3 | 2,3,6 | 1,3 |
Grafik Tasarım alanında araştırma ve analiz yapabilme yetisi | 10,6 | 2,4 | 1,3 |
Yaratıcı fikir üretebilme ve sunabilme becerisi | 3,8 | 2,4,5 | 2,3 |
Tasarım süreçlerinin yönetimi ve planlama becerilerinin geliştirilmesi | 9,4 | 1,4,5 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Reklam grafiğine giriş | |
2 | Yaratım süreci: Sanat yönetmeni ve yönetimi | |
3 | Brief oluşturma, okuma, anlama. | |
4 | Tipografinin kullanım alanları | |
5 | Reklam Fotoğrafı, fotoğraf briefi oluşturma. | |
6 | İllüstrasyon, illüstrasyon briefi oluşturma. | |
7 | Dergi, gazete, kitap,vs. basılı mecralar | |
8 | Vize | |
9 | Prodüksiyon | |
10 | Açıkhava mecralar, ambient ve gerilla reklamcılığı | |
11 | Çizgi altı mecralar | |
12 | Kurumsal kimlik, kurumsal tasarım, kurumsal imaj | |
13 | Reklam Yapımı I: Poster, broşur, basılı reklam | |
14 | Reklam Yapımı II: Billboard, durak, ve ambient |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Derste öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar |
Jorge Frascara (2004), “Communication design: principles, methods, and
practice, Steven Heller and Gail Anderson, “The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters’’, Jim Krause, “Design Basics Index’’, Emre Becer, “İletişim ve Grafik Tasarım“, Lisa Graham, “Basics of Design: Layout and Typography For Beginners“, Alan Swann, “How to Understand and Use Design and Layout“. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | 4 Ödev |
Sınavlar | 1 Vize, 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 4 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Seminer ve Sunum | ||
Proje | ||
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım alanlarında teorik alt yapıya sahip olmak | x | |||||
2 | Temel tasarım ilkelerini uygulayabilmek | x | |||||
3 | Yaratıcı ve özgün düşünme yeteneğine sahip olmak | x | |||||
4 | Grafik Tasarım problemlerini belirleyebilmek ve çözebilmek | x | |||||
5 | Tasarım süreçlerinde güncel teknolojik araçları ileri seviyede kullanma becerisi | x | |||||
6 | Fikir, Sanat ve Tasarım eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak | x | |||||
7 | Sanat ve Tasarım alanındaki gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme yeteneği | x | |||||
8 | Fikir ve tasarımlarını etkili biçimde sunabilmek | x | |||||
9 | Ekip çalışması yapabilmek | x | |||||
10 | Alana yönelik araştırma, analiz ve yorumlama yapabilmek | x | |||||
11 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | x | |||||
12 | Sosyal ve kültürel değerlerin bilincinde olmak ve gözetmek. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Seminer ve Sunum | |||
Proje | |||
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2