Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
İletişim Dünyasını oluşturan görsel işaretlerin grafik anlatım dili kullanılarak tasarımını yapmak.
Dersin İçeriği:
Araştırmacı çalışmalarla yeni görsel sembollerin çağdaş tasarım anlayışıyla hazırlanması. Yeni formlarla toplumu bilgilendiren ve yönlendiren işaretler (piktogramlar), semboller, amblem ve logoların tasarlanmasın yönelik temel bilgilerin kazanılması ve uygulamalarla pekiştirilmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1- FİNAL 2-ÖDEV 3-SUNUM PAFTASI HAZIRLAMA
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test/Sınav B: Ödev C: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel tasarım ilkeleri, öğeleri ve unsurları konusunda bilgi ve deneyim sahibi olarak bu bilgileri etkin şekilde tasarımlarında kullanabilmek | 1,2,3,13,10 | 1,2 | 2,4 |
Farklı dil kullanımı ve görsellerin farklı kavramlar, fikirler, değerler ve hisler oluşturduğunu ve bireylerin kimlik oluşumunda göstergebilimin etkisinin analizine yönelik anahtar yaklaşımların öğretilmesi | 2,3,4,5,10 | 1,2,3 | 2,3,4 |
İletişim Dünyasını oluşturan görsel işaretlerin grafik anlatım dili kullanılarak tasarımını yapmak | 1,2,5,8,9,10 | 2,5 | 2,4 |
Masaüstü yayıncılık yazılımlarını etkin biçimde kullanabilmek | 5,7,4,13,10 | 1,2,3 | 2,4 |
Alanında doğru etkin bir araştırma, yöntem ve teknikler konularınnda bilgi sahibi olmak | 6,10,13,12 | 2, 4, 5 | 3,4 |
Görsel işaretlerin Grafik dilde görme, bakma, dönüştürme ve özgünleştirerek yeniden grafik bir dilin oluşturulması | 1,10,7,9,11 | 1,3,5 | 2,4 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Semiyoloji ve tarihsel gelişimi ile ilgili Genel Bilgi | |
2 | Semiyoloji ve tarihsel gelişimi ile ilgili Genel Bilgi | |
3 | Piktogramların gelişim süreci ve Piktogramların örneklerle açıklanması | |
4 | Piktogramların örneklerle açıklanması ve Piktogram Çalışmaları | |
5 | Piktogram taslaklarının uygulanması ve Piktogram Çalışmaları | |
6 | Piktogram Çalışmaları | |
7 | Piktogram Çalışmalarının Son Hali ve Teslim - VİZE | |
8 | Form, karşıt form ve kontrast kavramlarının öğretilmesi | |
9 | Logo tasarımına giriş ve Logo tasarımında fonksiyon ve form | |
10 | Logo tasarımında siyah beyaz ve kontrast kavramı | |
11 | Logo tasarımında renk bilgisi ve renk seçimi | |
12 | Logo tasarımı uygulamaları | |
13 | Logo tasarımı uygulamaları | |
14 | Logo tasarımı uygulamalarının son Hali - FİNAL |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Dersin konularını içeren tüm basılı kaynaklar ve web siteleri |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | 4 Ödev |
Sınavlar | 1 Vize, 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
%40 |
Ödev |
|
|
Seminer ve Sunum |
|
|
Proje |
|
|
Toplam |
|
|
Finalin Başarıya Oranı |
|
%60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
%40 |
Toplam |
|
%100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım alanlarında teorik alt yapıya sahip olmak | x | |||||
2 | Temel tasarım ilkelerini uygulayabilmek | x | |||||
3 | Yaratıcı ve özgün düşünme yeteneğine sahip olmak | x | |||||
4 | Grafik Tasarım problemlerini belirleyebilmek ve çözebilmek | x | |||||
5 | Tasarım süreçlerinde güncel teknolojik araçları ileri seviyede kullanma becerisi | x | |||||
6 | Fikir, Sanat ve Tasarım eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak | x | |||||
7 | Sanat ve Tasarım alanındaki gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme yeteneği | x | |||||
8 | Fikir ve tasarımlarını etkili biçimde sunabilmek | x | |||||
9 | Ekip çalışması yapabilmek | x | |||||
10 | Alana yönelik araştırma, analiz ve yorumlama yapabilmek | x | |||||
11 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | x | |||||
12 | Sosyal ve kültürel değerlerin bilincinde olmak ve gözetmek. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev | |||
Seminer ve Sunum | |||
Proje | |||
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri