Anatomi, Laban Hareket Analizi, Laban Kübü referanslı hareket üretimi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyuncuda denge, enerji kullanımı, ritm ve bilinçli bir biçimde hareket etmenin kazanımı. | 8 | 2 | A |
Oyuncuda vücudu ve hareketleriyle kompozisyonlar oluşturma yetisi.
|
8 | 2 | A |
Yaratıcılık ve bedensel iletişim yoluyla oyuncu adayında, bedeni ve hareketleriyle doğru ve anlaşılır bir iletişim kurma edinimi.
|
8 | 2 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hareket nedir? Hareketin Bileşenleri | |
2 |
Mekanın aksiyonlarla imgesel olarak tanımlanması
BEDEN / ENERJİ / ŞEKİL / UZAY
- Eşli çalışma: Şekil yarat, oluşan boşluklardan geç. a) eş değiştirme b) şekli yapan hemen değiştiriyor
- Eşli, eşine istediğin hareketi yaptıracak bir şekle girerek eşinin o hareketi yapmasını sağlamak
|
|
3 |
AĞIRLIK MERKEZİ / AĞIRLIK ÇİZGİSİ
FRONTAL / SAGGITAL / HORIZONTAL DÜZLEMLER
- Her düzlemde gerçekleşen 3'er hareketten oluşan bir dizge oluşturma
FLEXION / EXTENTION / ROTATION / ABDUCTION / ADDUCTION ve düzlemler ile olan ilişkileri |
|
4 |
KINESPHERE: Kendi alanlarının tanımı
- Alanda bubble ile dolaşım - Birinin hızlanması ve etkileri - Ortada birinin kalıp diğerlerinin onun alanına girmesi (Birisi Oyunu) - Birisi oyunu boyun rotasyonu izni ile tekrar HAREKET ALANI / ALGI ALANI
HOMOLATERAL / BILATERAL HAREKETLER (Koordinasyon egzersizi ödevi) |
|
5 |
THE CUBE - Floor Level
Adımlar ile egzersiz - 16 adet ayak ve nokta kullanımı kararı verme ve ezberleme ders içinde |
|
6 | Ara sınav | |
7 |
- Yerde ağırlık merkezi ile uzuvlar arasındaki ilişki. Düşme hissi yaşanıyorsa ya da çarpma oluyorsa neden oluyor? Önüne nasıl geçilir?
- Beden eylemsizliği ve hareket başlangıcı
INITIATION OF MOVEMENT
- Kombinasyon çözümü / Hareket bulma / Vücut dinle ve sıradaki hareket ne olabilir diye sor?
- Ağırlık merkezi yön değiştirmeler |
|
8 |
THE CUBE - MID LEVEL
-Doğaçlama
- Hareketlerin arasındaki boşluk
- Uzanma ve merkeze dönme durumunun azaltılması / kaldığın yerden hareketi başlat
- Hareketin diğer harekete bağlanması Yer + Orta Birlikte doğaç ve ders içi ödev 16 Hareket
32 Harekete tamamlama ödevi |
|
9 |
- Bir kişi ortada ona direktifler vererek yönlendirme (kafa sağ orta yer gibi). 8 hareket yapılıp ezbeleniyor ders içinde ve yön değiştirerek tekrarlanıyor.
Bu hafta vücudun hareket etmeyen uzuvlarına dikkat |
|
10 |
Cube tüm seviyeler üzerine calışma
Odak: Hareket ile birlikte ve harekete ters odakların harekete entegre edilmesi |
|
11 | Proje Sunuşu | |
12 | Esnek küp calışması. | |
13 | Proje Detaylandırma | |
14 | Proje revizyon |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Kuramsal Kitaplar: |
Dance Composition; Smith-Austard, M. J., 2004, A&C Black, London. |
Video: William Forsythe - Solo
Video:William Forsythe - One Flat Thing Reproduced Video: Merce Cunningham - Beach Birds for Camera |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Ödev | 4 | %25 |
Proje | 1 | %25 |
Uygulama | 1 | %25 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %75 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %25 | |
Toplam | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | ||||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | ||||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | * | |||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
Ara sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | 6 |