• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
THTR 151
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
0
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
2
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Oyuncuların beden kullanım becerilerinin geliştirilmesi
Dersin İçeriği: 

Anatomi, Laban Hareket Analizi, Laban Kübü referanslı hareket üretimi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Uygulama, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Oyuncuda  denge, enerji kullanımı, ritm ve bilinçli bir biçimde hareket etmenin kazanımı. 8 2 A
 

Oyuncuda vücudu ve hareketleriyle kompozisyonlar oluşturma yetisi.

 

8 2 A
Yaratıcılık ve bedensel iletişim yoluyla oyuncu adayında, bedeni ve hareketleriyle doğru ve anlaşılır bir iletişim kurma edinimi.

 

8 2 A

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hareket nedir? Hareketin Bileşenleri  
2 Mekanın aksiyonlarla imgesel olarak tanımlanması

 

BEDEN / ENERJİ / ŞEKİL / UZAY

 

- Eşli çalışma: Şekil yarat, oluşan boşluklardan geç.

a) eş değiştirme

b) şekli yapan hemen değiştiriyor

 

  • Mekan Tanımlaması: Mekanı amaçlarımız ve ihtiyaçlarımız belirler. Mekan hayalimize göre şekillenir.

 

  • İHTİYAÇ - FONKSİYON - MEKAN

 

  •  Gruplar halinde fiziksel aksiyon ile mekan tanımlama, değiştirme, dönüştürme

 

  • - Mekanın fiziksel özelliklerinin bedensel aksiyon ile tanımlanması

 

  • OLASILIKLAR YARATMA

 

- Eşli, eşine istediğin hareketi yaptıracak bir şekle girerek eşinin o hareketi yapmasını sağlamak

 

 
3 AĞIRLIK MERKEZİ / AĞIRLIK ÇİZGİSİ

 

FRONTAL / SAGGITAL / HORIZONTAL DÜZLEMLER

 

- Her düzlemde gerçekleşen 3'er hareketten oluşan bir dizge oluşturma

 

FLEXION / EXTENTION / ROTATION / ABDUCTION / ADDUCTION ve düzlemler ile olan ilişkileri

 
4 KINESPHERE: Kendi alanlarının tanımı

 

- Alanda bubble ile dolaşım

- Birinin hızlanması ve etkileri

- Ortada birinin kalıp diğerlerinin onun alanına girmesi (Birisi Oyunu)

- Birisi oyunu boyun rotasyonu izni ile tekrar

HAREKET ALANI / ALGI ALANI

 

HOMOLATERAL / BILATERAL HAREKETLER (Koordinasyon egzersizi ödevi)

 
5 THE CUBE - Floor Level

 

Adımlar ile egzersiz

- 16 adet ayak ve nokta kullanımı kararı verme ve ezberleme ders içinde

 
6 Ara sınav  
7 - Yerde ağırlık merkezi ile uzuvlar arasındaki ilişki. Düşme hissi yaşanıyorsa ya da çarpma oluyorsa neden oluyor? Önüne nasıl geçilir?

 

- Beden eylemsizliği ve hareket başlangıcı

 

INITIATION OF MOVEMENT

 

- Kombinasyon çözümü / Hareket bulma / Vücut dinle ve sıradaki hareket ne olabilir diye sor?

 

- Ağırlık merkezi yön değiştirmeler

 
8 THE CUBE - MID LEVEL

 

-Doğaçlama

 

- Hareketlerin arasındaki boşluk

 

- Uzanma ve merkeze dönme durumunun azaltılması / kaldığın yerden hareketi başlat

 

- Hareketin diğer harekete bağlanması

Yer + Orta Birlikte doğaç ve ders içi ödev 16 Hareket

 

32 Harekete tamamlama ödevi

 
9 - Bir kişi ortada ona direktifler vererek yönlendirme (kafa sağ orta yer gibi). 8 hareket yapılıp ezbeleniyor ders içinde ve yön değiştirerek tekrarlanıyor.

 

Bu hafta vücudun hareket etmeyen uzuvlarına dikkat

 
10 Cube tüm seviyeler üzerine calışma

 

Odak: Hareket ile birlikte ve harekete ters odakların harekete entegre edilmesi

 
11 Proje Sunuşu  
12 Esnek küp calışması.  
13 Proje Detaylandırma  
14 Proje revizyon  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
 

Kuramsal Kitaplar:

Dance Composition; Smith-Austard, M. J., 2004, A&C Black, London.
  Video: William Forsythe - Solo

Video:William Forsythe - One Flat Thing Reproduced

Video: Merce Cunningham - Beach Birds for Camera

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  

 

Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %25
Ödev 4 %25
Proje 1 %25
Uygulama 1 %25
Toplam   %100
Finalin Başarıya Oranı   %75
Yıl içinin Başarıya Oranı   %25
Toplam   %100

 

 

DERS KATEGORİSİ Temel Mesleki Dersler

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi            
2 Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi   *        
3 Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi       *    
4 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi       *    
5 Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz  ya da yazı ile betimleyebilme becerisi.            
6 Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi.       *    
7 Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi.       *    
8 Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi.         *  
9 Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi.       *    
10 Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi.       *    

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlikler Etkinlikler Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler/çeviri çalışmaları 10 2 20
Sunum/Seminer Hazırlama 6 2 12
Ara sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü     180
Toplam İş Yükü / 30     6
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi     6
1