• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CULA 456
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Kitle iletişim dünyasını öğrenin ve kitle iletişim araçlarının tüketicilerin beslenme ve satın alma davranışları üzerindeki etkilerini anlamak.
Dersin İçeriği: 

Kitle iletişim araçlarının sınıflandırılması. Medyada iletişim aracı olarak gıda.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program

Öğrenme

Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme

Yöntemleri

Dünyada kitle iletişiminin nasıl yürüdüğüne dair fikirlerin gelişmesi sağlanır 12 1,2,3 A,B,C
Yemek programları için nelerin yapılmasının gerekli olduğuna dair bilgiler verilir 12 1,2,3, A,B,C
Profesyonel olarak medya ve gıda bağlamında nasıl başarı elde edebileceğine dair fikirlerinin gelişmelerini sağlanır 12 1,2,3 A,B,C
Medyanın kökenlerini ve bu kökenlerin bizi bugün nasıl etkilediğini inceler 12 1,2,3 A,B,C
Farklı alanlardaki iş fırsatları hakkında bilgi edinilir 12 1,2,3, A,B,C
Gıda programları açısından neye ihtiyaç duyulduğunu ve kişinin profesyonel olarak o dünyanın nasıl başarılı bir parçası haline geldiğini anlar 12 1,2,3 A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI  
Hafta Konular Çalışma Materyalleri  
1 Derse genel bakış Eğitmen Notları

 

 
2 Medyada yiyeceğe giriş Eğitmen Notları

Dictionary of Media and Communications (Danesi, M.)

 
3 İnsan iletişimine giriş:

- İletişim tanımları ve anahtar terimler

Eğitmen Notları

Understanding Human

Communication (Adler, R.B.; Rodman, G.)

 
4 İnsan iletişimini anlama:

- İletişimin süreci, kavramı ve temel modelleri

Eğitmen Notları

Introduction to Mass Communication (Baran, S.J.)

 
5 Kitle iletişimine giriş:

- Kitle iletişiminin tanımı, süreci ve modelleri

Eğitmen Notları

Introduction to Mass Communication (Baran, S.J.)

 
6 Kitle iletişimini anlama:

- Kitle iletişim araçlarının özellikleri ve işlevleri

- Kitle iletişim araçlarının tüketici davranışı ve tüketimi üzerindeki etkileri

Eğitmen Notları

Introduction to Mass Communication (Baran, S.J.)

 
7 Ders tekrarı (Hafta 1-6) Eğitmen Notları

 

 
8 Ara Sınav    
9 Medya içerikli yiyecekler:

- Editoryal içerikte yiyecek

- Ticari içerikli yiyecekler

Eğitmen Notları

 

 
10 Kitle iletişim araçlarında yiyecek:

- Yayıncılıkta gıda

- Yayıncılıkta yiyecek

- Yeni medyada yiyecek

Eğitmen Notları

 

 
11 Tartışma oturumu Araştırma Makalesi: Impact of communication on consumers’ food choices (Verbeke, W.)

 

 
12 Final proje sunumları Öğrenci Sunumları

 

 
13 Final proje sunumları Öğrenci Sunumları

 

 
14 Genel tekrar ve değerlendirme    
 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı  
Ek Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar  
Ödevler Öğrenciler gruplar halinde çalışılacaktır. Kitle iletişim araçlarının işlevleri ve etkileri ile ilgili olarak, her grup yayınlayacakları veya dijital olarak kamuya açıklayacakları bir içerik veya materyale karar vermelidir. Gruplar içeriği / materyali seçmekte serbesttir. Görsel-işitsel veya dijital formatta olabilir. Medya içeriği / materyali, kitle iletişim sürecine göre oluşturulmalı ve analiz edilmelidir. Üretimden önce, her grup bir ilerleme raporu sunar ve projeler onaylanmalıdır. Projenin onaylanmasından sonra, her grup yayınlayacakları veya dijital olarak kamuya açıklayacakları medya içeriği / materyali üretmelidir. Bu dersin sonunda her grup ve her grup üyesi, katkıları ve performansına göre derecelendirilecektir.
Sınavlar Öğrenciler ders notlarını ve ilgili kitap bölümlerini okuyarak derse hazırlanmalıdır. Öğrencilerin, dersle ilgili soruları tartışmak için tamamen hazırlanmış sınıfa gelmeleri beklenir. Aktif katılım zorunludur. Sınıfta tartışılan veya dağıtılan tüm materyaller çevrimiçi olarak bulunmayacaktır. Bir öğrenci dersi kaçırırsa, ders materyali almak ve bir sonraki sınıfa hazırlanmak onun sorumluluğundadır.

Sınavları herhangi bir nedenle herhangi bir nedenle terk eden öğrenciler soruları cevaplayamaz ve devam ettiremezler. Sınavlar sırasında kalan son 2 öğrencinin sınavı birlikte bırakması gerekir. Hiçbir koşulda ders sonunda hiçbir öğrenciye ekstra kredi / puan verilmeyecektir. Final girmeyen öğrenciler otomatik olarak FF alacaktır.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Devamlılık 1 10
Derse Katılım 1 10
Ara Sınav 1 30
  Toplam   50
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   50
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir.          
2 Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir.          
3 Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir.          
4 Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular.          
5 Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda uluslararası standartları bilir ve uygular.          
6 Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır.          
7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir.          
8 Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır.          
9 Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir.          
10 Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular.          
11 İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını, personel alım ve değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular.          
12 Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.         X
13 Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir.          
14 Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir.          
15 Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir.          
16 Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir.          
17 Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler.          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 14 3 42
Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü     132
Toplam İş Yükü / 30 (saat)     4,4
Dersin AKTS Kredisi     6

 

Hiçbiri