Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin temel amacı, menü planlama ve tasarım alanında etkili gıda ve içecek yönetimi için bir temel oluşturmasıdır.
Dersin İçeriği:
Yiyecek ve içecek menülerinin evrimi ve gelişiminin incelenmesi ve hem satış aracı hem de iletişim yardımı olarak önemli rolleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Ödev, C: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler gıdanın kültürel, ekonomik ve çevresel yönleri üzerine detaylı ve kapsamlı bilgiye sahiptir | 1,3,6,15 | 1,2,3 | A,B,C |
Öğrenciler tarım ürünlerinin kökeni ve yayılımı ve iklim, coğrafya ve kültür ile ilişkileri hakkında detaylı ve kapsamlı bilgiye sahiptir | 1,3,15 | 1,2,3 | A,B,C |
Öğrenciler kültürel sistemler ve sosyal pratikler bağlamında gıdanın önemini bilir | 1,15 | 1,2,3 | A,B,C |
Öğrenciler tarımsal üretim tarzlarını bilir ve bunları ekonomik kalkınma ile ilişkilendirebilir | 1,3,6 | 1,2,3 | A,B,C |
Öğrenciler, açlık, gıda yardımı, gıda güvenliği gibi küresel sorunlar hakkında detaylı bilgiye sahiptir | 1,15 | 1,2,3 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Haftalar | Konular | ÇALIŞMA MATERYALLERİ |
1 |
Giriş:
Menü-Yemek Hizmet Yönetiminin Temelleri |
|
2 | Menülerin Tarihi | Handouts, and research papers |
3 | Menü Türlerini Keşfetme | Handouts, and research papers |
4 | Menü Türlerini Keşfetme | Handouts, and research papers |
5 | Menülerin Tasarımı ve Düzeni | Handouts, and research papers |
6 | Menülerin Tasarımı ve Düzeni | Handouts, and research papers |
7 | Menü Fiyatlandırma Uygulamaları | Handouts, and research papers |
8 | Menü Fiyatlandırma Uygulamaları | Handouts, and research papers |
9 | Menü Geliştirme Analizi | Handouts, and research papers |
10 | İçecek Menüleri | Handouts, and research papers |
11 | Ziyafet ve Toplantı Menüleri | Handouts, and research papers |
12 | Menü Mühendisliği | Handouts, and research papers |
13 | Ünlü Şef Menüleri | Handouts, and research papers |
14 | Tarihi Menüler | Handouts, and research papers |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Textbook |
Kotschevar, L.H, and
Withrow, D. Management by Menu. John Wiley and Sons, USA. 2008 |
Additional Resources |
Planning and Control for Food & Beverage Operations by Jack D. Ninemeier
Managing Bar and Beverage Operations by Lendel H. Kotschevar & Mary L. Tanke Managing Service in Food & Beverage Operations by Anthony M.Rey & Ferdinand Weiland |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Diğer okumalar ders sırasında sağlanacaktır. |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ödev | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
2 | Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir. | ||||||
3 | Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir. | x | |||||
4 | Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular | ||||||
5 | Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda uluslararası standartları bilir ve uygular | ||||||
6 | Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır. | x | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir. | ||||||
8 | Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır. | ||||||
9 | Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir. | ||||||
10 | Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular. | ||||||
11 | İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamarını, personel alım ve değerlenderme süreçlerini bilir ve uygular. | ||||||
12 | Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. | ||||||
13 | Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir. | ||||||
14 | Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir. | ||||||
15 | Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir. | x | |||||
16 | Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir. | ||||||
17 | Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 30 (saat) | 4,63 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri