Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Perakendecilik alanındaki gelişmelere paralel olarak temel bilgilerin sağlanması ve bilgi eksikliklerinin giderilmesi.
Dersin İçeriği:
Bu derste perakende ile ilgili temel kavramlar, tedarik zinciri, değer zinciri, mağaza yönetimi, ticari pazarlama müşteri deneyimi, perakendede dijitalleşme, küresel trendler ele alınacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: LaboratuvarHafta Konular Ön Hazırlık 1) Genel Bilgi 2) Teklif Yönetimi ve Kaynak Bulma 3) Kendi Markanı Yaratmak 4) Coğrafi Olarak Belirtilen Ürünler ve Sürdürülebilir Tarım (belirtilen mi? Tan
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Perakendecilik kavramı, teorisi ve uygulamaları | 1,2,3 | A,C |
Perakendecilik çevresi analizi | 1,2,3 | A,C |
Perakende işletmelerin markalaşma sürecini kavrama | 1,2,3 | A,C |
Perakende işlemlerin yönetimini kavrama | 1,2,3 | A,C |
Perakendecilik uygulamalarına etki eden trendleri tartışma | 1,2,3,5 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1) | Genel Bilgi | |
2) | Teklif Yönetimi ve Kaynak Bulma | |
3) | Kendi Markanı Yaratmak | |
4) | Coğrafi Olarak Belirtilen Ürünler ve Sürdürülebilir Tarım | |
5) | Tedarik Zincirinden Değer Zincirine | |
6) | Mağaza Yönetimi | |
7) | Vize | |
8) | Ticari pazarlama ve Markalaşma | |
9) | Veri Analizi ve Yönetimi | |
10) | Ürün Teslimatı ve YST | |
11) | Kalite Güvencesi ve Sürdürülebilirlik | |
12) | Perakende Müşteri Deneyimi Tasarlamak | |
13) | HORECA Endüstrisini Dijitalleştirme | |
14) | Türk Gastronomisini Geliştirme ve Küresel Trendler | |
15) | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders notları, Slaytlar |
Ödevler | Vakalar |
Sınavlar | Ara sınav, final |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||||
1 | İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. | x | |||||||||
2 | Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların gerçekleşmesini sağlamak. Düzelttim | x | |||||||||
3 | Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. | x | |||||||||
4 | İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilme. | x | |||||||||
5 | Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. | x | |||||||||
6 | Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. | x | |||||||||
7 | İşletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak. | x | |||||||||
8 | Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilmek. Çok-uluslu şirketlerin ve finansal kurumların global ekonomiye katkılarını incelemek. | x | |||||||||
9 | Uluslararası pazarlara giriş kural ve yöntemlerini öğretmek. Faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak. | x | |||||||||
10 | Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek | x | |||||||||
11 | Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. | x | |||||||||
12 | İstatistiki bilgileri öğrenme ve pratiğe dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek | x | |||||||||
13 | Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. | x | |||||||||
14 | Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek | x | |||||||||
15 | Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek | x | |||||||||
16 | Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek | x | |||||||||
17 | Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulanması sağlanarak, söz konusu bilgilerin işlevsel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak. | x | |||||||||
18 | Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisini analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı | Süresi | Toplam |
(Saat) | İş Yükü | ||
(Saat) | |||
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev(Sunum) | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri