Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı gözle görülebilir dünyanın özellikleri ve davranışlarının bileşen moleküllerin yapısı ve düzeni açısından gösterilmesi, ve bilim ve mühendislik alanlarındaki problemlerin çözüme yönelik kimyasal bilgi birikimi oluşturulmasıdır
Dersin İçeriği:
Kuantum teorisi ve atomların elektronik yapısı; Elementler arasındaki periyodik ilişkiler; Kimyasal bağlar; Bileşikler; Kimyasal reaksiyonlarda kütlesel ilişkiler; Gazlar; Termokimya ve termodinamiğin kuralları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap 3: Konu ile ilgili ödevler
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Kısa sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Detaylı Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kimya Mühendisliği derslerine alt yapı oluşturabilecek temel kimya bilgi birikimini kullanabilme: a. Maddenin ve atomun yapısını, periyodik cetvel kullanımını açıklayabilme b. Mol ve kütle ilişkisini içeren kimyasal problemleri çözebilme; c. Maddenin gaz halini ve davranışını tanımlayabilme; d. Kimyasal bağ tanımlarını kullanarak molekül yapısını ikinci ve üçüncü boyutta belirleyebilme;
|
1a, 7b | 1,2,3 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Çalışma Malzemeleri |
1 | Genel Kimya Giriş (Kimya, bilimsel yöntem, sınıflandırmalar, maddenin halleri ve özellikleri, sayıları kullanma ve boyutsal analiz) |
Ders Kitabı-Sunumlar |
2 | Atomlar, Moleküller ve İyonlar / Kuantum Teorisi (Atom teorisi, atomun yapısı ve kuantum teorisi) |
Ders Kitabı-Sunumlar |
3 | Atomlar, Moleküller ve İyonlar / Atomların Elektronik Yapısı (Elektron düzeni, periyodik tablo, moleküller ve iyonlar, kimyasal formüller ve bileşiklerin isimlendirilmesi) |
Ders Kitabı-Sunumlar |
4 | Elementler Arasındaki Periyodik İlişkiler (Fiziksel özelliklerin periyodik değişimi, iyonlaşma enerjisi, elektron ilgisi, temsili elementlerin kimyasal özellikleri), Problem Çözümü |
Ders Kitabı-Sunumlar-Çalışma Kağıdı |
5 | Kimyasal Bağlar I (Lewis nokta gösterimi, iyonik ve kovalent bağlar, elektronegatiflik) |
Ders Kitabı-Sunumlar |
6 | Kimyasal Bağlar I (Lewis yapılarının çizilmesi) |
Ders Kitabı-Sunumlar |
7 | Kimyasal Bağlar II (Formal yük hesabı ve moleküler geometri belirlenmesi), Problem Çözümü, ARA SINAV I |
Ders Kitabı-Sunumlar-Çalışma Kağıdı |
8 | Kimyasal Reaksiyonlardaki Kütle İlişkileri (Avogadro sayısı, bileşiklerin yüzde bileşimi, kimyasal reaksiyonlar) |
Ders Kitabı-Sunumlar |
9 | Kimyasal Reaksiyonlardaki Kütle İlişkileri (Kimyasal reaksiyonlar ve stokiyometri) Problem Çözümü |
Ders Kitabı-Sunumlar-Çalışma Kağıdı |
10 | Gazlar (Gaz kanunları ve gaz stokiyometrisi) |
Ders Kitabı-Sunumlar |
11 | Gazlar ve Termokimya (Gazların kinetik moleküler teorisi, termodinamiğe giriş) |
Ders Kitabı-Sunumlar |
12 | Termokimya (Kimyasal tepkimelerde entalpi, kalorimetre), ARA SINAV II |
Ders Kitabı-Sunumlar |
13 | Termokimya (Standart oluşum ve reaksiyon entalpisi) |
Ders Kitabı-Sunumlar |
14 | Problem Çözümü | Çalışma Kağıdı |
Kaynaklar
Ders Notu | Chemistry; Raymond Chang, McGraw Hill (Ders anlatımı dersin kitabının power point olarak gönderdiği sunumlar üzerinden yapılmakadır) |
Diğer Kaynaklar | General Chemistry, Principles and Modern Applications, Ralph H. Petrucci, Prentice Hall, 11th Edition |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar | Ders kitabının power point sunumları |
Ödevler | Çalışma kağıtları (worksheet) |
Sınavlar | 4 kısa sınav (quiz) 2 ara sınav (midterm) 1 final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Kısa sınav (quiz) | 4 | 10 |
Ara sınav (midterm) | 2 | 50 |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | √ koyunuz |
1a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | √ |
1b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2a | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | |
2b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3a | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; | |
3b | Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4a | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | |
4b | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi, | |
5b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; | |
6b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; | |
6c | Bireysel çalışma becerisi. | |
7a | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; | |
7b | En az bir yabancı dil bilgisi; | √ |
7c | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | |
7d | Etkin sunum yapabilme becerisi, | |
7e | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8a | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | |
8b | Bilgiye erişebilme becerisi. | |
9a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
9b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi. | |
10b | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | |
10c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi, | |
11b | Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | |
11c | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (kısa sınavlar dahildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödev | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1.5 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6.0 |
Hiçbiri