Temel stoklar, çorbalar ve temel pişirme teknikleri ile uygulama.Teorik dersler ve tamamlayıcı laboratuar uygulamaları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Reçeteyi okur anlar ve uygular.
|
5,7,12 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Reçeteye göre doğru malzemeyi ve ekipmanı seçer ,ölçer, kullanır ,ön hazırlığını yapar ve doğru zamanlama ile gerektiği şekilde sunar.
|
5,7,12,16 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Gerekli bilgileri laboratuar defterine not eder.
|
5,7,12,16 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Temel sosları ve stokları içeriğine ,rengine ve kıvamına göre sınıflandırır | 5,7,12,16 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Kullanılan malzemenin özelliğine göre doğru pişirme tekniğini bilir ve uygular.
|
1,2,3,4 | A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konu | Çalışma Kaynakları |
1 |
Ders: Çorbalar - Consommé, Berrak Çorbalar, Kremalı çorbalar, Püreli Çorbalar
|
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 301-361
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 255-291
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 731 - 817 |
2 |
Ders: Kahvaltı Ürünleri ve Yumurta Pişirme Yöntemleri
|
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 847-879
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 551-585
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 2071 - 2139 |
3 | Ders: Sebze ve Meyve Pişirme Yöntemleri |
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 647-713
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 585-653
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 947 - 1020
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:416-490
|
4 | Ders: Nişasta ve Tahıl Pişirme Yöntemleri (Patates) |
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 713-807
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 653-705
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 1078 - 1197
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:370-416
|
5 | Ders: Nişasta ve Tahıl Pişirme Yöntemleri (Pirinç) |
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 713-807
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 653-705
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 1078 - 1197
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:370-416
|
6 | Ders: Taze Makarna & Mantı |
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 713-807
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 653-705
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 1078 - 1197
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:370-416
|
7 |
Ders: Etler, Kümes Hayvanları, Balık – Kızartma ve Pişirme
|
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 423-487
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 291- 551
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 1197 - 1327
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:134-268, 298-370
|
8 | Ara Sınav | |
9 |
Ders: Etler, Kümes Hayvanları, Balık - Sote Etme ve Tavada Kızartma
|
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 487-531
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 291- 551
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 93 - 109
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:134-268, 298-370
|
10 | Ders: Etler, Kümes Hayvanları, Balık – WOK Kızartma ve Derin Kızartma |
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 487-531
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 291- 551
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 93 - 109
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:134-268, 298-370 |
11 |
Ders: Etler, Kümes Hayvanları, Balık – Buharda Pişirme ve Suda Pişirme |
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 531-571
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 291- 551
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 93 - 109
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:134-268, 298-370
|
12 | Ders: Etler, Kümes Hayvanları, Balık - Güveç, Buğulama |
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 571 - 617
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 291- 551
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 93 - 109
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:134-268, 298-370 |
13 |
Ders: Etler, Kümes Hayvanları, Balık - Izgara |
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 423-487
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 291- 551
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 93 - 109
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p:134-268, 298-370
|
14 |
Ders: Sakatat
|
CIA. The Professional Chef, 2011, p: 4-12
Sarah R. Labensky & Alan M. Hause & Priscilla A. Martel. On Cooking : A Textbook of Culinary Fundamentals, 2019, p: 773-809
Wayne Gisslen. Professional Cooking, 2019 -, p: 93 - 109
Institut Paul Bocuse Gastronomique. The Definitive Step-by-step Guide to Culinary Excellence, 2016, p: 268-286
|
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %65 |
Kısa Sınav | ||
Uygulama,takım çalışması,davranış | %20 | |
Derse devam,katılım | %15 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
2 | Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir. | ||||||
3 | Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir. | ||||||
4 | Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular | ||||||
5 | Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda uluslararası standartları bilir ve uygular | 5 | |||||
6 | Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır. | ||||||
7 | Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir. | 3 | |||||
8 | Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır. | ||||||
9 | Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir. | ||||||
10 | Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular. | ||||||
11 | İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamarını, personel alım ve değerlenderme süreçlerini bilir ve uygular. | ||||||
12 | Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. | 3 | |||||
13 | Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir. | ||||||
14 | Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir. | ||||||
15 | Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir. | ||||||
16 | Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir. | 2 | |||||
17 | Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler | ||||||
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 28 | 28 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |