• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
BBA 261
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilere pazarlama ile ilgili temel kavram ve teorileri öğreterek pazarlama dünyasını ve stratejilerin dayandığı teorileri anlatmaktır.
Dersin İçeriği: 

Pazarlama kararları konusunda ele alınması gereken faktörler, pazarlama bileşenleri, tüketici davranışı, segmentasyon, hedef kitle belirleme ve konumlandırma prensipleri, tüketici ve rekabet odaklı pazarlama stratejileri.  Küresel marka yaratma sürecinde pazarlama yönetimi, strateji geliştirilmesi için gerekli teknik ve beceriler, pazar araştırma, tutundurma ve fiyatlandırmanın yanı sıra rekabet avantajı sağlama konularının teorik yaklaşımları ve vaka çalışmaları ile uygulamalı projeler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Soru-Cevap Yöntemi 3. Tartışma Yöntemi 4. Örnek Olay Yöntemi 5. Uygulamalı Çalışmalar 6. Problem Çözme Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Ödev, C: Öğrenci Sunumları, D: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Pazarlama temel prensiplerini anlamak 2,3,4 1,2,3 A,B,C
Pazarlama yönetimini etkileyen faktörleri analiz etmek 2,3,4 1,2,3 A,B,C
Pazarlama çevresini etkileyen mikro ve makro çevresel elemanları bilimsel yöntemler ile analiz etmek ve etkilemek 2,3,4 1,2,3 A,B,C,D
Tüketici davranışını incelemek 2,3,4 1,2,3 A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GİRİŞ- Pazarlama nedir? İlgili bölüm
2 Pazarlamanın gelişimi İlgili bölüm
3 Pazarlama çevresi İlgili bölüm
4 Tüketici davranışı İlgili bölüm
5 Pazar araştırması İlgili bölüm
6 B2B İlgili bölüm
7 ARA SINAV  
8 Segmentasyon ve konumlandırma İlgili bölüm
9 4P İlgili bölüm
10 Dijital pazarlama İlgili bölüm
11 Etik unsuru İlgili bölüm
12 Rekabet avantajı İlgili bölüm
13 Uluslararası pazarlama  
14 ÖĞRENCİ SUNUMLARI-Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Kotler P. &G.Armstrong (2013) Principles of Marketing Prentice-Hall International, Inc
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Derste anlatılan tüm konularla ilgili slayt gösterisi
Ödevler En son trendler incelenerek seçilen bir ürün fikri için pazarlama planı hazırlanacak.
Sınavlar Bir ara sınav, bir final sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 20
Ara Sınav 1 60
Sunum 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları  
1 2 3 4 5
1 İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olur.       X  
2 Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olur.     X    
3 Girişimcilik yeteneğini geliştirir.   X      
4 Teorik bilgileri, uygulama ile pekiştirir.       X  
5 İşletme bilim alanının alt uzmanlık dallarında edindiği bilgileri ilişkilendirir ve karar verme süreçlerine yansıtır.     X    
6 Takım içerisinde etkin olarak çalışır ve takımın başarısı için inisiyatif alır.     X    
7 İş etiği ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun davranarak üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini yerine getirir.     X    
8 Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimine sahip olur, sonuçları değerlendirerek sorunlara yaratıcı çözümler üretebilir.       X  

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 5 4 20
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 5 5
       
Toplam İş Yükü     157
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6.28
Dersin AKTS Kredisi     6
2