• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CULA 343
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders öğrencilere etkinlikleri planlama ve etkinlik pazarlaması hakkında derinlemesine bir anlayış kazandırır.
Dersin İçeriği: 

Etkinliklerin farklı türlerinin (sebeplerle ilgili, e-organizasyonlar, festivaller, kongre, sergi ve sosyal) tüm yönleri açıklanacaktır. Etkinlik pazarlaması tartışılacaktır. Gelecek eğilimler vurgulanacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Laboratuvar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Ödev, C: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program

Öğrenme

Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme

Yöntemleri

Bir pazarlama aracı olarak Gıda Etkinlikleri İletişiminin önemini kavrar. 12,14 1,2,3 A,B,C
Tanımlanan hedefler doğrultusunda bir Gıda Etkinliğini nasıl tasarlayacağını, planlayacağını ve yöneteceğini öğrenir. 12,14 1,2,3 A,B,C
Bir olayın planlanmasında ve yönetiminde kullanabilecekleri farklı öğeleri ve araçları tanımlar ve sınıflandırır 12,14 1,2,3 A,B,C
Bir pazarlama aracı olarak Gıda Etkinliklerinde İletişiminin önemini kavrar. 12,14 1,2,3 A,B,C
Tanımlanan hedefler doğrultusunda bir Gıda Etkinliğini nasıl tasarlayacağını, planlayacağını ve yöneteceğini öğrenir. 12,14 1,2,3 A,B,C
Bir olayın planlanmasında ve yönetiminde kullanabilecekleri farklı öğeleri ve araçları tanımlar ve sınıflandırır. 12,14 1,2,3 A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Çalışma Materyalleri
1 Etkinlik yönetiminin kapsamı

Etkinlik nedir?

Etkinliğin sınıflandırılması (kültürel, spor, kurumsal, sosyal)

1) The Business of Event Management; Chapter 1 & 2 2) Event Planning and Management; Chapter 1
2 Spor ve kültürel etkinlikler

Spor ve kültürel etkinliklerin ortak özellikleri

İş modelleri: benzerlikler ve farklılıklar (yönetim tarzı, paydaş, organizasyon türü)

The Business of Event Management; Chapter 4
3 Kurumsal etkinlikler Maslahatı

Kurumsal etkinlik türleri

Sosyal olayların işi

The Business of Event Management; Chapter 5
4 Etkinlik Planlama Modeli

Aşama 1: Hazırlık

Kavramın Tanımlanması Bütçenin Geliştirilmesi: Neler Dahil Edilmelidir Bütçe Türleri Bütçe Onay Süreci

1) Event Planning and Management Chapter 2 & 9

2) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events, and Conventions. Chapter 6

5 Etkinlik Planlama Modeli

Aşama 1: Hazırlık

Stratejik Planlama ve Hedefler Paydaşlarınızı Belirleme (iç ve dış)

1) Event Planning and Management Chapter 2

2) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events, and Conventions. Chapter 2&5

6 Etkinlik Planlama Modeli

Aşama 1: Hazırlık

Durum analizi ve fizibilite çalışması

1) Event Planning and Management; Chapter 2

2) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events, and Conventions; Chapter 2

7 Ara Sınav ve İlk Proje Taslağının Teslimi  
8 Etkinlik Planlama Modeli

Aşama 2: Ayrıntılı Planlama

Konum, Saha Planlama ve Yönetim Lojistiği

1) Event Planning and Management Chapter 3,4 & 5

2) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events, and Conventions. Chapter 2&5

 

9 Etkinlik Planlama Modeli

Aşama 2: Ayrıntılı Planlama

Etkinlik programı planlama ve İnsan Kaynakları: Etkinlik Programı, Çalışma ve İş Kanunları, Personel Alımı

1) Event Planning and Management; Chapter 7 & 9

2) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events, and Conventions; Chapter 10

 

10 Etkinlik Planlama Modeli

Aşama 2: Ayrıntılı Planlama

Yiyecek ve İçecek Planlaması: Menü Planlama, Yiyecek Maliyet Belirleme, Yiyecek ve İçecek Miktarları, Masa Stilleri, Servis Odası Kurulumu

1) Event Planning and Management; Chapter 7 & 9

2) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events, and Conventions; Chapter 10

 

11 Etkinlik Planlama Modeli

Aşama 2: Ayrıntılı Planlama

Risk yönetimi

Örnek vaka incelemesi: Düzinelerce Sickened (gıda kaynaklı hastalık) - Fenich, G. (2015). Toplantıların, Sergilerin, Etkinliklerin ve Konvansiyonların Planlanması ve Yönetimi, Pearson Education Limited, sf: 58

1) Event Planning and Management; Chapter 6

2) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events, and Conventions; Chapter 4

 

12 Etkinlik Planlama Modeli

Aşama 2: Ayrıntılı Planlama

Pazarlama, promosyonlar ve iletişim

Örnek Vaka: Getz D. ve Robinson R. S. (2014). "Foodies and Food Events", Foodies and Food Events, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 14: 3, 315-330

1) Event Planning and Management; Chapter 8 & 9

2) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events, and Conventions; Chapter 11 & 12

 

13 Etkinlik Planlama Modeli

Aşama 2: Ayrıntılı Planlama

Finansal planlama

1) Event Planning and Management; Chapter 8 & 9

2) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events, and Conventions; Chapter 11 & 12

 

14 Trends and Sustainable Event Management

Submission of Poster Project

The Business of Event Management; Chapter 10 & 21
 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Beech, Kaiser & Kaspar (2014) The Business of Event Management

Fenich, G. (2015). Planning and ManageMent of Meetings, Expositions, Events, and Conventions, Pearson Education Limited

Dowson and Basset (2018), Event Planning and Management

Ek Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar  
Ödevler POSTER PROJESİ: Bu bir grup projesidir. Gastronomi ve Mutfak Sanatları Öğrencileri olarak Güzel Sanatlar Fakültesi için gerçek bir etkinlik projesi oluşturacaksınız. Dowson ve Basset'in Etkinlik Planlama Modelinin hazırlık ve ayrıntılı planlama aşamalarına odaklanmalısınız. Her adım bağımlı olarak netleştirilmeli ve öğrenciler grup olarak çalışmalıdır. Son olarak, her öğrenci sınıf eğitmeni için ayrı ayrı bir çalışma belgesi hazırlayacak (Turnitin aracılığıyla değerlendirilecektir) ve jüriye sunmak için konuları hakkında bir poster oluşturacaktır. Çalışmanız jüri tarafından derecelendirilecek.

El notu belgeniz, dersin kodunu ve adını, grup üyelerinin ve eğitmenlerin adını ve teslim tarihini, İçindekiler tablosunu, yönetici özetini, konunuzun 2 aşamasını, ekleri ve referansları içeren bir kapak sayfası içermelidir.

Öğrenciler, projelerinin ilk taslağını Arasınav haftasına (7. hafta) kadar Turnitin sistemine (aşama 1) yüklemelidir. Son taslak 14. haftaya kadar yüklenmelidir. Poster projeler final sınav haftasında jüriye sunulmalıdır.

Sınavlar Derslere% 80 devam zorunludur. Öğrencilerin 9 ders saatinden fazlasını kaçırmaları ve FA almaları durumunda finallere girmelerine izin verilmeyecektir.

Her saat başı ders alınacak olup, mazeretsiz olarak 10 dakikadan fazla geç kalan öğrenciler yoklama cetvelinden çıkarılacaktır.

 

Öğrencilerden dersten önce ve dersten vaka çalışmalarını okumaları istenecektir. Vaka çalışmaları sınıfta dağıtılacaktır. Sınıfta tartışılan veya dağıtılan materyallerin tümü çevrimiçi olarak erişilebilir olmayacaktır. Bir öğrenci dersi kaçırırsa, ders materyali almak ve bir sonraki sınıfa hazırlıklı gelmek onun sorumluluğundadır.

Öğrencilerin ders notlarını, vaka çalışmalarını ve kitap bölümlerini okuyarak derse hazırlanmaları gerekmektedir. Öğrencilerin, sınıftaki soruları ve örnek olay incelemelerini tartışmak için sınıfa tam olarak hazır olmaları beklenir. Aktif katılım zorunludur.

Ara sınav:% 20

Takım Projesi:% 40

Final / Poster:% 40

 

Herhangi bir zamanda herhangi bir nedenle sınavlardan ayrılan öğrenciler geri dönemez ve soruları cevaplamaya devam edemezler.

Sınavlarda ayrılan son 2 öğrencinin sınavı birlikte terk etmesi gerekmektedir.

Kurs sonunda hiçbir öğrenciye hiçbir koşulda ekstra kredi / puan verilmeyecektir.

Finallere girmeyen öğrenciler otomatik olarak FF alacak

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Dönem Projesi 1 40
  Toplam   60
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir.          
2 Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir.          
3 Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir.          
4 Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular.          
5 Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda uluslararası standartları bilir ve uygular.          
6 Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır.          
7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir.          
8 Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır.          
9 Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir.          
10 Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular.          
11 İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını, personel alım ve değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular.          
12 Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.         X
13 Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir.          
14 Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir.         X
15 Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir.          
16 Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir.          
17 Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler.          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 14 3 6
Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü     174
Toplam İş Yükü / 30 (saat)     5,8
Dersin AKTS Kredisi     6

 

Hiçbiri