Yiyecek ve içecek pazarlama ve satış operasyonlarının tüm yönleri ele alınmakta, pazarlama, pazarlama karması, pazarlama planı geliştirme, pazar bölümleme ve konumlandırma ve sosyal medya pazarlaması üzerine odaklanmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim
Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
Otelcilik sektorunde pazarlama faaliyetlerinin alıcıların bakış acısından ihtiyaclarını bilir.
|
6 | 1 | A,B,C |
Otelcilik sektorunde dagıtım kanallarını bilir.
|
6,11 | 1,2,3 | A,B,C |
Pazarlama icinde müşteri hizmetlerine rolunü bilir.
|
10,11 | 1,3 | A,B,C |
Ambalajı tanımlar ve tuketicilerin ve misafirperverligi firmalara ambalaj faydalarını oğrenir.
|
11 | 1,3 | A,B,C |
Elektronik pazarlama rolunü bilir.
|
11 | 1,2,3 | A,B,C |
Pazarlama planı unsurlarını öğrenir.
|
10,11 | 1,2 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Çalışma Materyalleri | |
1 |
Hizmet Pazarlamasına Giriş
Pazarlamaya Giriş Pazarlama süreci Pazarlama karması Pazarlama Ortamı Pazarlama Yönetimi Döngüsü Organizasyon İçi Pazarlama |
Hospitality Marketing Management: Chapter 1: 1 -20 | |
2 |
Pazarlama Ortamı ve Sürdürülebilirlik
Pazarlama Ortamı Sürdürülebilir Kalkınma Sürdürülebilirlik için Yönetmek |
The Marketing Environment
Sustainable Development Managing for Sustainability |
|
3 |
Hizmette Tüketicilerinin Davranışını Anlamak
Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler Tüketici Karar Verme Modeli Tüketici Problem Çözme Süreçleri Tüketici Problem Çözme Teknikleri Kurumsal Alıcı Davranışı (CEM) |
Hospitality Marketing Management:Chapter 3: 39 - 61 | |
4 |
Hizmette Tüketicilerinin Davranışını Anlamak
Örnek Vaka: Müşteri Katılımı: Müşteri - Marka İlişkilerini Değerlendirmek İçin Bir Çerçeve: Restoran Endüstrisi Örneği - Jana Bowden (2009), Hospitality Marketing & Management Dergisi |
Hospitality Marketing Management:Chapter 4: 63 - 83 | |
5 |
7P - Küreselleşme, Küresel Markalar ve Uluslararası Pazarlama
Örnek Vaka: McDonald's: `` küresel düşün, yerel hareket et '' |
McDonald's: `think global, act local'' - the marketing mix by Claudio Vignali, British Food Journal, Vol. 103 No. 2, 2001, pp. 97-111 | |
6 | Ara Sınav | ||
7 |
Pazarlama Planı Geliştirme
Kurumsal Bağlantı, Analiz ve Tahmin, Pazarlama Hedefleri ve Hedefleri Belirleme |
Hospitality Marketing Management: Chapter 5: 84 - 107 | |
8 |
Pazarlama Planı Geliştirme
Pazarlama Stratejisi: Hedefleme, Taktikler ve Eylemler, Kaynak Gereksinimleri, Planı İletme |
Hospitality Marketing Management: Chapter 5: 84 - 107 | |
9 |
Ürün ve Hizmetleri Yönetme
Ürün yaşam Döngüsü Ürün Yaşam Döngüsünü Kullanarak Stratejiler Geliştirme Kaynak Tahsis Modelleri ve Uygulamaları Servis Ortamında Yönetim Müşteri Memnuniyetini Değerlendirme Teknikleri |
Hospitality Marketing Management:Chapter 9: 183 - 208 | |
10 |
Dağıtım ve Tedarik Zinciri Yönetimi
Dağıtım stratejisi Franchising |
Hospitality Marketing Management:Chapter 10: 210 - 227 | |
11 |
Pazarlama iletişimi
Pazarlama İletişiminin Rolü Pazarlama İletişimi Süreci Pazarlama İletişim Kanalları Turizm, Satış Promosyonları ve Halkla İlişkilerde Entegre Pazarlama İletişimi (IMC) |
Hospitality Marketing Management: Chapter 12&13&14: 250 - 317
|
|
12 |
Dijital Pazarlama
Elektronik Ticaret ve Sosyal Medya Sosyal CRM |
1) Hospitality Marketing Management:Chapter 11&13: 228 - 249, 290 2) Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital Chapter 11: 151 - 165 | |
13 |
Kişisel Satış
Kişisel Satış Rolleri, - Kişisel Satış Amaçları, Satış Süreci, Satış Yönetimi, Restoranınızda WOW Faktörü |
1) Hospitality Marketing Management: Chapter 15: 318 - 341
2) Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital Chapter 11: 167 - 169 |
|
14 | Poster Proje Sunum | ||
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Eğitmen Notları (.ppt), Örnek Vaka Makaleleri |
Ödevler |
POSTER PROJESİ: XXX F&B Business'ın satışlarını artırmak için iyi hazırlanmış bir pazarlama kampanyasına ihtiyacı var. Bu nedenle, XXX F&B Business'ın yönetim ekibi XXX farklı ajansa başvurur ve bu ajansların pazarlama sorumlusu olarak, pazarlama planlaması ve iletişim adımlarını dikkate alarak bir pazarlama kampanyası oluşturmalısınız. Jüriye sunmak için XXX pazarlama kampanyası (XXX grup) yapılacaktır. Her grup 1 şirketi temsil edecek ve literatüre dayalı bir kampanya oluşturmaları gerekecek. Son olarak, her öğrenci sınıf eğitmeni için ayrı ayrı bir çalışma belgesi hazırlayacak (Turnitin aracılığıyla değerlendirilecektir) ve jüriye sunmak için konuları hakkında bir poster oluşturacaktır. Bu çalışmanın iyi hazırlanmış bir plana ihtiyacı var, çünkü çalışmaları sunarken jüriyi kampanyanızı seçmeye ikna etmelisiniz.
Notlarınız, dersin kodunu ve adını, grup üyelerinin ve eğitmenin adını ve teslim tarihini, İçindekiler tablosunu, idari özetini, konunuzla ilgili tüm ayrıntıları, Ekleri ve referansları içeren bir kapak sayfası içermelidir. |
Sınavlar |
Derslere% 80 devam zorunludur. Öğrencilerin 9 ders saatinden fazlasını kaçırmaları ve FA almaları durumunda finallere girmelerine izin verilmeyecektir.
Her saat başı ders alınacak, mazeretsiz olarak 10 dakikadan fazla geç kalan öğrenciler yoklama cetvelinden çıkarılacaktır.
Öğrencilerden dersten önce ve dersten vaka çalışmalarını okumaları istenecektir. Vaka çalışmaları sınıfta dağıtılacaktır. Sınıfta tartışılan veya dağıtılan materyallerin tümü çevrimiçi olarak erişilebilir olmayacaktır. Bir öğrenci dersi kaçırırsa, ders materyali almak ve bir sonraki sınıfa hazırlıklı gelmek onun sorumluluğundadır. Öğrencilerin ders notlarını, vaka çalışmalarını ve kitap bölümlerini okuyarak derse hazırlanmaları gerekmektedir. Öğrencilerin, sınıftaki soruları ve örnek olay incelemelerini tartışmak için sınıfa tam olarak hazır olmaları beklenir. Aktif katılım zorunludur. Ara sınav:% 20 Poster Projesi:% 40 Final:% 40 Herhangi bir zamanda herhangi bir nedenle sınavlardan ayrılan öğrenciler geri dönemez ve soruları cevaplamaya devam edemezler. Sınavlarda ayrılan son 2 öğrencinin sınavı birlikte terk etmesi gerekmektedir. Kurs sonunda hiçbir öğrenciye hiçbir koşulda ekstra kredi / puan verilmeyecektir. Finallere girmeyen öğrenciler otomatik olarak FF alacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Grup Projesi | 1 | 40 |
Toplam | 60 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir. | |||||
2 | Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir. | |||||
3 | Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir. | |||||
4 | Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular. | |||||
5 | Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda uluslararası standartları bilir ve uygular. | |||||
6 | Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır. | x | ||||
7 | Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir. | |||||
8 | Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır. | |||||
9 | Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir. | |||||
10 | Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular. | x | ||||
11 | İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını, personel alım ve değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular. | x | ||||
12 | Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. | |||||
13 | Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir. | |||||
14 | Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir. | |||||
15 | Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir. | |||||
16 | Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir. | |||||
17 | Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 30 (saat) | 5,7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |