• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
GRA 401
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
9
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilere reklam sektörüne yönelik reklam grafiğinin temelleri öğretilir, ulusal ve uluslararası reklam kampanyaları ve örnekler paylaşılır, tasarım uygulamaları yaptırılır.
Dersin İçeriği: 

GRAFİK TASARIM PROJE: REKLAM TASARIMI I dersinde öğrencilere ulusal ve uluslararası ödüllü reklam kampanyalarından örnekler gösterilir. Yaratıcı brief doğrultusunda reklam mecraları tanıtılır, bu mecralara yönelik grafik tasarımın esasları açıklanır ve konsept geliştirme, kampanya taşıyıcı görseli yaratma, çok mecralı reklam kampanyası tasarımı öğretilir. Hizmet ya da Ürün hakkında kurumsal imaj, lansman, promosyon ya da sosyal içerikli kampanyalar tasarlanabilir. Öğrenciler lisans programı sonrası için reklam sektörüne hazırlanırlar. Çok mecralı kampanya dahilinde Ürün/Hizmet Marka Yaratma, Ürün (Ambalaj) /Hizmet (Tanıtım Kiti), Gazete ve Dergi İlanı, Klasik ve yaratıcı Dış Mekan reklamı, Televizyon reklamı için Storyboard/konseptboard, Gerilla Reklam Uygulamaları, POP tasarımları (Satış Noktası Teşhir Malzemeleri), Kampanya micro site tasarımı, promosyonel ürün, broşür vb birçok mecraya yönelik tasarımlar üretilir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sınav 2.Sunum 3. Ödev 4. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Renk, doku, kompozisyon, boşluk ve tipografi gibi temel tasarım ilkeleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmak 1, 2, 4 1,2 1,2
Tasarım problemlerini çözme becerisi 8, 10, 12 1,4,5 1,2
Kendini özgürce ifade etme yeteneği kazanarak iletişim kurma becerisi geliştirmek 8, 12 4,5 1,2
Tasarım süreci içinde modern ve özgün tasarımlar üretmek amacıyla farklı malzemelerden yararlanmak 3, 4, 11 3,4 1,2
Araştırma, yöntem ve teknikler konusunda bilgi sahibi olmak 6, 10 2, 4 1,2

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Reklam Grafigi tasarımında cesitli alalnalrda uretilmis projelerden poorneklerle proje dersinin onemini öğrencinin bilincine yelestirmek,m önemli uulusal ve uluslararası ornekler göstererek ilh almalarını ,etkilenmelerini sağlamak .  
2 Adimizdan yola çıkarak kişisel logomuzu( amblem ve tipografinin birlikte uyumlu bir sekilde kullanılması )  yapmak.Kartvizit, antetli kagır ve zarf, web sayfası tasarımı yapmak.  
3 Kişisel kurum kimliği çalışmalarına devam etmek.  
4 Var olan konuya  devam ederken daha geniş kapsamli bir kurum kimliği konusunu vermek. Bir banka, universite ,hastana, holding, yayınevi  vs gibi.  
5 Kurumun logosounu yaptırmak , Antetli kaggit, web sayfası tasarımı açılış sayfası, CD kapağı , brojur , yonlendirme tabelaları, yaka kartı, hediye seti, bilboart ,poster vs elamanlarının tasarımını yaptırmak.  
6 Kurum kimliği konusuna devam etmek  
7 Kurum kimliği konusuna devam etmek  
8 Kurum kimliği konusuna devam etmek  
9 Kurum kimliği konusna devam etmek  
10 TReklam Grafigi Tasarımında tannınmıs unlu ve tecrübeli bir tasarımcının sınıf ıcınde öğrencilere tavsoıyesi  
11 Unlu tasarımcı ile Works hop  
12 Simdiye kadar yapılan ödevleri ayrı ayri degerlendiriğp kritik etmek, olumlu ,olumsuz yönlerini söylemek.  
13 Bir dergini kapak ,tipopgrafi, ic tasarımı ile A’dan Z’ye tasarımını yaptırmak.  
14 Dergiyi sonuçlandırmak.  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar
  1. Advertising, Concept and Copy, George Felton, W. W. Norton & Company; 3 edition (August 5, 2013)
  2. The Advertising Concept Book, Think Now, Design Later, Pete Barry, Thames & Hudson; Third edition (July 26, 2016)
  3. Yaratıcı Reklamcılığın Temelleri, Ken Burtenshaw, Literatür Yayınları
  4. Design for Communication, Elizabeth Resnick, Wiley
  5. Graphic Design Thinking, Ellen Lupton, Princeton Architectural Press; 1 edition (July 27, 2011)
  6. MediaCat Yayınlarının Türkçeye çevirdiği reklamcılık kitapları
  7. Communication Arts, Lürzer’s Archive, Novum, Computer Arts vb tasarım ve reklam konulu çeşitli dergiler
  8. Metaforlar Hayat Anlam ve Dil, Lakoff, Jhonson
  9. Tangible Graphics, R. Klanten, R. Klanten
  10. Himpe, T. Advertising is Dead, Long Live Advertising!, Thames & Hudson
  11. 100 ideas that changed advertising, Simon Veksner

www.marketingturkiye.com, www.designobserver.com,www.adage.com (reklam örnekleri) www.adforum.com, www.creativity-online.com, Epica Awards, Kırmızı Ödülleri, Kristal Elma Ödülleri vb Websiteleri

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler 4 Ödev, 2 Proje
Sınavlar 1 Vize

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav    
Ödev    
Seminer ve Sunum    
Proje    
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sanat ve tasarım alanlarında teorik alt yapıya sahip olmak         X  
2 Temel tasarım ilkelerini uygulayabilmek         X  
3 Yaratıcı ve özgün düşünme yeteneğine sahip olmak         X  
4 Grafik Tasarım problemlerini belirleyebilmek ve çözebilmek       X    
5 Tasarım süreçlerinde güncel teknolojik araçları ileri seviyede kullanma becerisi       X    
6 Fikir, Sanat ve Tasarım eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak     X      
7 Sanat ve Tasarım alanındaki gelişmeleri izleme ve  yaşam boyu öğrenme yeteneği       X    
8 Fikir ve tasarımlarını etkili biçimde sunabilmek         X  
9 Ekip çalışması yapabilmek     X      
10 Alana yönelik araştırma, analiz ve yorumlama yapabilmek         X  
11 Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi.     X      
12 Sosyal ve kültürel değerlerin bilincinde olmak ve gözetmek.       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödev 4 6 24
Seminer ve Sunum      
Proje 2 40 80
Ara Sınav      
Final Sınavı      
       
Toplam İş Yükü     216
Toplam İş Yükü / 25 (s)     8,64
Dersin AKTS Kredisi     9

 

4