Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Fransızca
Dersin Amacı:
Oyuncu adayının, kendini üretim içerisinde görmesi.
Dersin İçeriği:
Bu derste sergilenmeye yönelik olarak ilk kez bir oyun çalışılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Uygulama, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yönetmenle çalışma deneyiminin kazanımı. | 7 | 2,3 | A |
Seyirci karşısında sahne deneyimi ve hakimiyetinin kazanımı. | 10 | 2,3 | A |
Profesyonel oyunculuğa hazır hale gelme. | 10 | 2,3 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ORYANTASYON | |
2 | OKUMA PROVASI | |
3 | OKUMA PROVASI | |
4 | SAHNE PROVASI | |
5 | .SAHNE PROVASI | |
6 | SAHNE PROVASI | |
7 | SAHNE PROVASI. | |
8 | SAHNE PROVASI | |
9 | SAHNE PROVASI | |
10 | SAHNE PROVASI | |
11 | SAHNE PROVASI Alan oluşturma çalışmaları. | |
12 | SAHNE PROVASI | |
13 | SAHNE PROVASI | |
14 | OYUN TEMSİLİ |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar: |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Ödev | ||
Proje | ||
Uygulama | %100 | |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi | ||||||
2 | Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi | * | |||||
3 | Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi | * | |||||
4 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi | * | |||||
5 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi. | ||||||
6 | Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi. | * | |||||
7 | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | * | |||||
8 | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | * | |||||
9 | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | * | |||||
10 | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlikler | Etkinlikler |
Süresi (Saat) |
Toplam (İş Yükü) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 16 | 224 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 2 | 24 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Ara sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 420 | ||
Toplam İş Yükü / 30 | 14 | ||
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | 14 |
3