Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Çikolatalı sanaının temellerini ve çikolata üretiminin ve bazı şeker türlerinin şekerli karamel ve karamelli şekerlerin doldurulmasını öğretmek.
Dersin İçeriği:
Çikolata temelleri. Pratik uygulamalar arasında herhangi bir kuvertürün çikolata, erime ve derecelendirme ve doldurulmuş çikolatanın üretimi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim
Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
Çikolatanın eritilmesini anlamak | 2, 5, 7, 12, 16 | 1, 2, 3, 4 | A,B,C |
Çikolata kristalizasyon süreciniı anlamak | 2, 5, 7, 12, 16 | 1, 2, 3, 4 | A,B,C |
Çikolata eritme ve soğutma tekniklerini anlamak |
2, 5, 7, 12, 16 |
1, 2, 3, 4 | A,B,C |
Yerel malzemeleri tanımak ve nereden temin edileceğini bilmek |
2, 5, 7, 12, 16 |
1, 2, 3, 4 | A,B,C |
Dengeli ve geleneksel reçeteler oluşturmak | 2, 5, 7, 12, 16 | 1, 2, 3, 4 | A,B,C |
Reçetelerde maliyet hesaplama | 2, 5, 7, 12, 16 | 1, 2, 3, 4 | A,B,C |
Çağdaş ve yaratıcı sunumlar | 2, 5, 7, 12, 16 | 1, 2, 3, 4 | A,B,C |
Maliyet kontrolu hakkında bilgi sahibi olmak. | 2, 5, 7, 12, 16 | 1, 2, 3, 4 | A,B,C |
Uygun malzemelerin kullanımı | 2, 5, 7, 12, 16 | 1, 2, 3, 4 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Çalışma Materyalleri |
1 | Kakaonun kökeni ve çikolata üretimi | Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
2 |
Çikolata temperleme ve kalıplama
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
3 |
Marzipan dolgulu çikolata
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
4 |
Fondant ve toffee çeşitleri
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
5 |
Rocher tekniği konfeksiyonu
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
6 |
Çeşitli bitkiler ve ganaj dolgulu çikolata kalıplama teknikleri
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
7 |
Gianduja ve meyve dolgulu çikolata yapımı
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA)
|
8 |
Ara Sınav
|
|
9 | Bisküvi ve karamel dolgulu çikolata yapımı |
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA)
|
10 |
Truffle çikolata ve kaplama teknikleri
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
11 |
Karamel ve nougat dolgulu çikolata yapımı
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
12 |
Meyve dolgulu çikolata ve boyama teknikleri
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
13 |
Fondant ve çikolata kaplamaları
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
14 |
Fondant ve çikolata kaplamaları
|
Confectioner by Peter P. Greweling, The Culinary Institute of America (CIA) |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Greweling, P. P. (2013). Chocolates & Confections (2nd ed.). New Jersey: John Wiley & Sons,, Hoboken. |
Ek Kaynaklar | - |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Uygulama, Takım çalışması, Davranış | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir. | |||||
2 | Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir. | X | ||||
3 | Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir. | |||||
4 | Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular. | |||||
5 | Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda uluslararası standartları bilir ve uygular. | X | ||||
6 | Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir. | X | ||||
8 | Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır. | |||||
9 | Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir. | |||||
10 | Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular. | |||||
11 | İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını, personel alım ve değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular. | |||||
12 | Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. | X | ||||
13 | Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir. | |||||
14 | Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir. | |||||
15 | Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir. | |||||
16 | Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir. | X | ||||
17 | Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Devamlılık ve Katılım | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 (saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri