• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CULA 222
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
8
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Temel pişirme teknikleri, mise-en place ve reçetelerin zamanlama açısından etkili kullanımı vurgulanarak temel pastacılık ve fırıncılık ürünlerinin hazırlaması ve pişirilmesinin öğretilmesi
Dersin İçeriği: 

Temel pastacılık, fırıncılık; hazırlık ve temel pişirme teknikleri ile uygulama. Teorik dersler ve tamamlayıcı laboratuvar uygulamaları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Reçeteyi okur anlar ve uygular.

 

3,5,7,12,16 1,2,3,4 A,B,C
Reçeteye göre doğru malzemeyi ve ekipmanı seçer ,ölçer, kullanır ,ön hazırlığını yapar ve doğru zamanlama ile gerektiği şekilde sunar.

 

3,5,7,12,16 1,2,3,4 A,B,C
Gerekli bilgileri laboratuar defterine not eder.

 

3,5,7,12,16 1,2,3,4 A,B,C
Temel sosları ve stokları içeriğine ,rengine ve kıvamına göre sınıflandırır.

 

3,5,7,12,16 1,2,3,4 A,B,C
Kullanılan malzemenin özelliğine göre doğru pişirme tekniğini bilir ve uygular.

 

3,5,7,12,16 1,2,3,4 A,B,C

 

Dersin Akışı

COURSE CONTENT
Week Topics Study Materials
1 Giriş: Pastacılıkta kullanılan temel bileşenler, yöntemler ve ekipmanlar. Ağırlık ve ölçüler. Karıştırma yöntemleri, fermantasyon, porsiyonlama / ölçeklendirme prosedürleri, kaydırma prosedürleri, pişirme prosedürleri.

Hamur mayası hazırlığı / temel ekmek ve glüten ağının geliştirilmesi (Gösteri); Pizza hamuru;

Pizza hamuru ve Margherita malzemelerinin yönetimi için pratik ve süreç.

 
2 Geleneksel Türk Hamur işleri

‘’Açma’’ & ‘’Poğça’’ & ‘’Simit’’

 
3 Ekşi Maya Ekmekler : “Baguette”

Focaccia Genovese.

 
4 Lamine Hamurlar

(Millefeuille).

Tarte Tatin

 
5 Strudel; Crème Anglaise

Dondurma yapımı

 
6 Pineapple Cake (Crème Chantilly, Sponge cake, basic syrup)

Italian-French-Swiss Meringue

 
7 Zenginleştirilmiş Hamur

Brioche dough

Cinnamon roll

 
8 Tatlı Mayalı Ürünler (savarin/ Crème Caramel).  
9 MIDTERM  
10 Tatlı Hamurlar/ pâtes à bombes;

Tiramisu/pound cake.

 
11 Tatlı Hamurlar

cookies/royal icing/chocolate chip cookies/ scotch butter cookies

Stresa Biscuits: Margheritine

 
12 Choux Hamuru ve Üürnleri: eclair, profiteroles , çikolatalı ganache, vanilla pastacı kreması  
13 Kek (Kara Orman ve Çilekli).  
14 Croissant & Pain au Chocolate  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %65
Kısa sınav    
Uygulama,takım çalışması,proje   %20
Derse devam ve katılım   %15
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir.            
2 Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir.            
3 Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir.            
4 Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular            
5 Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda uluslararası standartları bilir ve uygular         5  
6 Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır.            
7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir.       4    
8 Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır.            
9 Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir.            
10 Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular.            
11 İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamarını, personel alım ve değerlenderme süreçlerini bilir ve uygular.            
12 Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.     3      
13 Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir.            
14 Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir.            
15 Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir.            
16 Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir.   2        
17 Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin  ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler            
               

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 6       6
uygulama      
Ödev 1 28 28
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü     180
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi      

 

2