Dersin Amacı:
Öğrenciyi desenin temel kavramları konusunda bilgilendirme ve becerilerini geliştirme.
Dersin İçeriği:
Geometrik formlar, hacim, tonlama, perspektif gibi temel desen konuları ve kafa anatomisi çalışmaları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 | Konu ile ilgili bilgilendirme. Örneklerin incelenmesi. Geometrik formlar, boyut ve hacim kavramları üzerine konuşma. | |
2 | Desenin temelini oluşturan boyut ve hacim konusunun geometrik formlar üzerinden uygulaması. | |
3 | Geometrik formların çözümlenmesi. (Küre, silindir, ton skalası) | |
4 | Perspektif ve türlerinin anlatımı ve uygulanması. | |
5 | Kumaş (drape) ve rölyef çalışması. | |
6 | Geometrik ve perspektif içerikli somut objelerden ve kumaştan oluşan natürmort çalışması. | |
7 | Natürmort çalışmasına devam. | |
8 | ARA SINAV (Natürmort çalışmasını değerlendirme) Ölçme Değerlendirme Kriterleri:
|
|
9 | Konu ile ilgili bilgilendirme. Örneklerin incelenmesi. | |
10 | İnsan yüzünün parçaları (kulak, burun, dudak, göz) anlatımı ve uygulanması. | |
11 | İnsan yüzünün parçaları konusuna devam. | |
12 | Kafatası ve alçı modellerden kafa planları çalışması. | |
13 | Heykelden sabit portre çalışması. | |
14 | FİNAL SINAVI Canlı modelden portre çalışması (dörtte üç açı) ve dönem içi çalışmaların bir dosya halinde sunulması. Ölçme Değerlendirme Kriterleri:
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | 2b, 3b kara kalem, hamur silgi, kağıt bant, maket bıçağı, 50x70 kağıt |
Ödevler | Her derste işlenen konu ile ilgili haftada 30 adet a4 eskiz çalışması |
Sınavlar | Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | ||||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
Hiçbiri