Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Heykel eğitiminin temel plastik değerleri olan; ışık – gölge, boşluk – doluluk, kütle–hacim ilişkilerini kavratarak üçüncü boyutun görülmesi sağlanır. Heykele ait olan sanatsal bilgilerin aktarımı ve malzeme yatkınlıklarının geliştirilmesi.
Dersin İçeriği:
Malzemenin plastiği ile Üç boyutlu formların, rölyeflerin, büstlerin etütlerini kalıp teknikleriyle beraber deneyimleyip, üretilmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Sunum 7: Grup Çalışması 14: Sergi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev C:Uygulama D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,7,14 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 | Heykel dersi eğitimi için gerekli olan malzeme ve teknik bilgilerin anlatılması. Basit geometrik formlarla üç boyutlu çalışmalar yapılması. |
|
2 | Basit geometrik formlarla üç boyutlu çalışmalar yapılması. | |
3 | 30x30 cm, boyutlarında anatomik örneklerden oluşan rölyef çalışmaları. | |
4 | 30x30 cm, boyutlarında anatomik örneklerden oluşan rölyef çalışmaları. | |
5 | 30x30 cm, serbest formlar ile rölyef çalışması. (organik –soyut) | |
6 | 30x30 cm, serbest formlar ile rölyef çalışması. (organik –soyut) | |
7 | ARA SINAV (Ara sınava kadar yapılan tüm çalışmalar değerlendirilecektir, teknik, malzeme kullanımı süreç sonuç odaklı olarak değerlendirilir) Antik dönem heykellerinden (tors) kopya çalışması. |
|
8 | Antik dönem heykellerinden (tors) kopya çalışması. | |
9 | Antik dönem heykellerinden (tors) kopya çalışması. | |
10 | Antik dönem heykellerinden (büst) kopya çalışması. | |
11 | Antik dönem heykellerinden (büst) kopya çalışması. | |
12 | Antik dönem heykellerinden (büst) kopya çalışması. | |
13 | Serbest büst çalışması. (arkadaşlarının portrelerinden gözlemlenerek) | |
14 | Serbest büst çalışması. (arkadaşlarının portrelerinden gözlemlenerek) |
|
15 | Serbest büst çalışması. (arkadaşlarının portrelerinden gözlemlenerek) | |
16 | FİNAL SINAVI (dönem boyunca yapılan tüm çalışmalar değerlendirilecektir.) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | ||||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri