• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CULA 418
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, öğrencilere mutfak bitkilerinin temel prensipleri hakkında dersler ve tamamlayıcı sera uygulamaları ile bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, öğrencilere yenilebilir bitkilerin nasıl yetiştirileceğinin temel prensipleri hakkında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler deneysel olarak bir serada büyümekte olan basit bitkilerde yer alacaklar ve daha sonra yetiştirilen bitkiler laboratuvar mutfağında pişirme uygulaması sırasında kullanılacaktır.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program

Öğrenme

Çıktıları

Öğretim

Yöntemleri

Ölçme

Yöntemleri

Toprağın özelliklerini kavrar 1,3,8,13,15,17 1,2,3 A.C
Sıcaklık ve sulamanın önemini bilir 6,15,17 1,2,3 A.C
Organik ve kimyasal tarım arasındaki farkları bilir 4,6,8,10,17,13,15 1,2,3 A.C
Bir sebze bahçesi planlayıp tasarlayabilir 6,17 1,2,3 A.C
Tohum ekimden önce sebze bahçesinin toprağını hazırlar 3,6,17,12,14,15 1,2,3,4 A,B,C
Farklı bitki ve sebzeleri tanımlar ve adlandırır 6,17,12,13,15 1,2,3,4 A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Çalışma Materyalleri
1 Mutfak bitkilerine giriş  
2 Otlar için ekolojik faktörler  
3 Zemin Yapısı, temel toprak tipleri  
4 Gübre ve bitkilerin sulanması  
5 Bir bitki bahçesi ve konteyner bahçesi tasarlama ve planlama  
6 En yaygın yetiştirilen çeşitler  
7 Ara sınav  
8 En yaygın yetiştirilen çeşitler  
9 Teknik Gezi  
10 Sera uygulamaları  
11 Sera uygulamaları  
12 Sık kullanılan mutfak otları ve bitki botanik isimlerini tanımlamak  
13 Sık kullanılan mutfak otlar ve bitki botanik isimlerini tanımlamak  
14 Dönem projesi  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Mcvicar, J.( 2004), Herbs. London: Dorling Kindersley Limited.

 

Fizzell, J. A. (2001). The Midwest Fruit and Vegetable Book. United Stades Of America: Cool Spring Press

 

Bird, R. (2007). The Fruits & Vegetable Gardener. London:  Anness

Ek Kaynaklar Eğitmen Notları

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
  Toplam   50
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   50
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir.   X      
2 Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir.          
3 Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir.       X  
4 Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular.     X    
5 Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda uluslararası standartları bilir ve uygular.          
6 Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır.         X
7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir.          
8 Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır.       X  
9 Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir.          
10 Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular.   X      
11 İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını, personel alım ve değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular.          
12 Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.         X
13 Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir.          
14 Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir.     X    
15 Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir.         X
16 Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir.          
17 Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler.         X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 14x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü     124
Toplam İş Yükü / 30 (saat)     4,13
Dersin AKTS Kredisi     6

 

Hiçbiri