Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bireyler ve takım projeleri olarak; uygulama, pişirme temelleri, teknikleri, hesaplamaları ve formüllerinin öğrenilmesi. Çok yönlü menüler, belirli (tanımlanmış) koşullar altında hazırlanır.
Kullanılabilir malzemelerle bir menü geliştirme yeteneklerini geliştirilmesi, menü öğelerinin ve tabak sunumlarının üretilmesine odaklanırken, çalışma istasyonuna dayalı hazırlama yöntemleri düzenlenmesi.
Dersin İçeriği:
Menü hazırlama, zaman yönetimi ve maliyet hesabı.
Yaratıcılığı ifade etmek için modern ve klasik teknikleri birleştirmek.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ayrıntılı reçeteyi okur anlar ve uygular.
|
3,5,7,16 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Reçeteye göre doğru malzemeyi ve ekipmanı seçer ,ölçer, kullanır ,ön hazırlığını yapar ve doğru zamanlama ile gerektiği şekilde sunar.
|
3,5,7,16 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Gerekli bilgileri laboratuar defterine not eder.
|
3,5,7,16 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Kullanılan malzemenin özelliğine göre doğru pişirme tekniğini bilir ve uygular.
|
3,5,7,16 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Hassas ve kaliteli malzemeleri uygun teknikle hazırlar.
|
3,5,7,16 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Zamanı iyi yönetir ve yemeği uygun ısıda ve o
lması istenen biçimde servis eder |
3,5,7,16 | 1,2,3,4 | A,B,C |
Dersin Akışı
COURSE CONTENT | ||
Week | Topics | Study Materials |
1 | Giriş ve Amaç | |
2 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (önceden ayarlanmış/bilinen malzemelerle)
Öğle Yemeği Servisi için Uygulama |
|
3 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (önceden ayarlanmış/bilinen malzemelerle)
Öğle Yemeği Servisi için Uygulama |
|
4 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (önceden ayarlanmış/bilinen malzemelerle)
Akşam Yemeği Servisi için Uygulama |
|
5 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (önceden ayarlanmış/bilinen malzemelerle)
Akşam Yemeği Servisi için Uygulama |
|
6 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (belirlenmiş bütçe içinde)
Öğle Yemeği Servisi için Uygulama |
|
7 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (belirlenmiş bütçe içinde)
AkşamYemeği Servisi için Uygulama |
|
8 | Midterm | |
9 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (zamana karşı, belirlenmiş malzemeler)
Öğle Yemeği Servisi için Uygulama |
|
10 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (zamana karşı, belirlenmiş malzemeler)
Akşam Yemeği Servisi için Uygulama |
|
11 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (zamana karşı, belirlenmiş malzemeler)
Öğle Yemeği Servisi için Uygulama |
|
12 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (zamana karşı, belirlenmiş malzemeler)
Akşam Yemeği Servisi için Uygulama |
|
13 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (zamana karşı, belirlenmiş malzemeler)
Akşam Yemeği Servisi için Uygulama |
|
14 |
Menü Tasarımı ve Seçimi (zamana karşı, belirlenmiş malzemeler)
Akşam Yemeği Servisi için Uygulama |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Professional chef ( (Publisher: Wiley, 2006
ISBN 10: 0764557343 ISBN 13: 9780764557347)
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Ders Sunumları |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %65 |
Uygulama (Takım Çalışması,Davranış) | %20 | |
Derse devam katılım | %15 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
2 | Yemeği ve pişirme işlemini bir sanat olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir. | ||||||
3 | Gastronomi alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. Bu konularda araştırma yapma ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 | |||||
4 | Gıda bilimi ve temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular | ||||||
5 | Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda uluslararası standartları bilir ve uygular | 5 | |||||
6 | Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. Gıda üretim sistemlerini ve bu alandaki yeni yaklaşımları derinlemesine anlayabilir ve bu aşamada çıkabilecek sorunları tanımlayıp çözebilir. Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır. | ||||||
7 | Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir. | 5 | |||||
8 | Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır. | ||||||
9 | Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir. | ||||||
10 | Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular. | ||||||
11 | İşletme, iktisat ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve ilkeleri bilir ve uygular. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir. Bir gıda işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamarını, personel alım ve değerlenderme süreçlerini bilir ve uygular. | ||||||
12 | Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. | ||||||
13 | Gıdanın insan sağlığı ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini anlayabilir ve bu çerçevede basın-yayın organlarını takip eder, katkıda bulunur ve yönlendirir. | ||||||
14 | Gıda ile ilgili etkinlikleri bilir ve yönetir. | ||||||
15 | Dünya gıda ticareti, globalleşme, üretim ve tüketim örüntüleri hakkında bilgi sahibidir. Gıda politikalarının ülke ekonomisi için önemini bilir. | ||||||
16 | Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı. Sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, şeker işleri, süslemeler, dekorasyon ve sunum, çikolata yapımı konusunda yetkindir. | 3 | |||||
17 | Mutfak uygulamalarında ve gıda üretiminde kullanacakları sebzelerin ve taze otların yetiştirme teknikleri ile ilgili uygulamalı bilgi sahibidirler | ||||||
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 28 | 28 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
3